عبدالله چمن گلی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس هیات کشتی آذربایجان غربی افزود: اتحاد، همدلی و وفاق رمز اول موفقیت در ورزش است که باید در دستور کار هیات های ورزشی استان قرار گیرد.
وی بیان کرد: اجرای طرح آمایش سرزمین و استفاده از ظرفیت های مستعد برخی شهرستان های کشتی خیز یکی از راه های رسیدن به موفقیت است زیرا در برخی شهرستان ها ورزشکاران نخبه ای وجود دارد که اگر آموزش ببینند به قهرمانان بزرگی در کشور تبدیل می شوند.
چمن گلی ارتقا سطح فنی و دانش مربیان استان را از دیگر موارد مهم در پیشرفت کشتی برشمرد و گفت: یک مربی باید روانشناس، طراح تمرین و متخصص باشد تا در کنار کارهای فنی با استفاده از هوش خود در شناخت خصوصیات فردی بازیکنان و آماده سازی مسائل روحی و روانی آنان در مسابقات مهارت کافی را داشته باشد.
وی افزود: کشتی ایران یکی از قطب های مهم در سطح جهان است و آذربایجان غربی برای مطرح کردن خود در ایران و رسیدن به استان های صاحب کشتی راه سختی در پیش دارد که این امر فقط با تلاش بیشتر و اتحاد و همدلی خانواده کشتی استان میسر است.
چمن گلی گفت: کسب سه مدال طلا، 10 نقره و 30 برنز در مسابقات قهرمانی کشور طی سال گذشته نشان از روند رو به رشد کشتی استان دارد اما در راستای ارتقا آن تلاش مضاعفی انجام داد.
وی بر برگزاری دوره های دانش افزایی مربیان تاکید کرد و بالا بردن سطح فنی مربیان به عنوان پایه گذاران اصلی کشتی استان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا در پایان این جلسه از زحمت های «فخرعلی نیکبخت» رییس سابق هیات کشتی آذربایجان غربی تقدیر شد و «کیومرث پورایراندوست» با حکم رییس فدراسیون کشتی به عنوان سرپرست این هیات منصوب شد.
تیم پیشکسوتان آذربایجان غربی هفته گذشته موفق به کسب یک مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جهت اعزام به رقابت های جهانی مقدونیه شد و «هادی جمشیدی» در وزن 70 کیلوگرم با کسب مدال طلا جواز حضور در پیکارهای جهانی را کسب کرد.
«رضا حسن زاده» کشتی گیر نونهال وزن 48 کیلوگرم اهل خوی نیز هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارد و در تلاش است تا با عضویت در ترکیب نهایی در رقابت های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی 2018 آسیا که از 12 مرداد ماه سال جاری در مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار می شود، شرکت کند.
اردیبهشت سال جاری نیز «امین مرادخانی» فرنگی کار وزن 55 کیلوگرم از ارومیه به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان جهت شرکت در پیکارهای بین المللی گرجستان دعوت شده بود.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.