حسن ضیاء الدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، هفت میلیون دانش آموز دوره ابتدایی تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش تعداد دندان‌های پوسیده، افتاده و پرشده دانش آموزان به یک دندان تا ۱۲سالگی است.
وی با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در کشور نیز بیان کرد: در مورد آموزش همسالان یک میلیون و 700 هزار نفر سفیر سلامت در زمینه آهن یاری و ویتامین 'د' در مقاطع متوسطه اول و دوم مورد آموزش قرار گرفتند.
وی گفت: در زمینه نظارت بر بوفه های مدارس و محصولات عرضه شده در این بوفه ها نیز برنامه هایی ارائه شده که 80 درصد بوفه های مدارس بخشنامه های ارسالی را در زمینه بهداشت فردی رعایت کرده اند.
ضیاء الدینی ادامه داد: در زمینه سلامت نوجوانی نیز در استان های دارای مدارس دختر در زمینه آموزش بهداشت بلوغ به ارائه آموزش های لازم اقدام شده است.
وی با اشاره به رعایت بهداشت فردی در میان دانش آموزان نیز گفت: یکی از موضوعات مهم که نیازمند رعایت بهداشت فردی است، شپش سر و پدیکلوز است.
وی گفت: شیوع پدیکلوز در تمام مدارس منطقه و دنیا می تواند شیوع داشته باشد و راهکار مبارزه با آن به افراد مربوط است.
به گزارش ایرنا طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور که جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی مقطع اول تا ششم ابتدایی تحصیلی را پوشش می‌دهد، شامل سه هدف اصلی آموزش، پیشگیری و درمان است.
13 میلیون دانش آموز و 950 هزار فرهنگی در کشور وجود دارد که برنامه های سلامت برای تمام آنها در کشور اجرا می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.