به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز چهارشنبه در مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های سراسر کشور در ارومیه افزود: این استان 967 کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد ولی امنیت آن مثال زدنی است.
وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش بسزایی در توسعه شهری و روستایی و پذیرش سرمایه گذاری دارند و این نقش را باید هرچه بهتر ایفا کنند.
وی بیان کرد: این مجمع می تواند زمینه ای برای توسعه سرمایه گذاری در ارومیه و آذربایجان غربی باشد و در این خصوص می توان از ظرفیت شوراهای دیگر استان ها نیز برای جذب سرمایه گذار در این استان بهره برد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مدیریت شهری در حال حاضر با چالش هایی روبرو است که کاهش درآمد و تحقق نیافتن درآمدهای پیش بینی شده و کاهش 40 درصدی سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده از جمله مهمترین آنهاست و باید برای این امور چاره اندیشی شود.
شهردار ارومیه نیز در این نشست وجود شوراها را به عنوان پارلمان محلی در دستیابی به شهری توسعه یافته بسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این اجلاس و نشست های مشابه به حاکمیت مردم در شهرها جامه عمل بپوشاند.
محمد حضرت پور، شهر آرمانی را شهری با مدیریت مردمی عنوان کرد و افزود: باید با همراهی هم برای رسیدن به شاخصه های این شهر تلاش کنیم و اعضای این مجمع در این خصوص بسیار اثرگذار هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست لایحه های در حال بررسی مرتبط با مدیریت شهری در کمیسیون های مجلس را قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: لایحه های حوادث غیرمترقبه، جامع مدیریت شهری و مالیات بر ارزش افزوده از جمله آنها به شمار می رود.
سیدهادی بهادری اضافه کرد: قانون پیشین مدیریت بحران 2 سال پیش پایان یافت و باید قانونی جدید برای اجرا در این خصوص در مجلس مصوب شود که این قانون می تواند با مشارکت مدیریت شهری بسیار اثرگذارتر باشد.
وی بیان کرد: در قانون گذشته مالیات بر ارزش افزوده نیز ناعدالتی هایی در خصوص بهره مندی شهرهای مختلف از درآمدهای این بخش وجود داشت که در قانون جدید نیز این مشکل پابرجا بوده و امیدواریم با کمک نمایندگان حل شود.
به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص راهکارهای توسعه فعالیت های شوراهای اسلامی شهرهای کشور و همچنین ارتقای همکاری این مجمع با شورای عالی استان بحث و تبادل نظر شد.
ارومیه از امروز میزبان شصت و یکمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های سراسر کشور است و این مجمع تا فردا ادامه می یابد.
فردا /پنجشنبه/ اعضای این مجمع از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری شهر ارومیه بازدید می کنند.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.