به گزارش ایرنا نادر منصور کیایی روز سه شنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور افزود: به منظور ارتقای نرخ پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی لازم است تا یک نگاه و سرمایه گذاری ملی با محوریت مدرسه صورت گیرد.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی آینده طرح توانمندسازی دانش آموزان در رویارویی با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در هر سه دوره تحصیلی اجرا می شود در حالی که این طرح در سال گذشته فقط در دوره متوسطه دوم اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه تعدد بیش از حد طرح ها به کاهش تاثیرگذاری آنها منجر می شود، افزود: اثربخشی باید در یک بازه زمانی قابل قبول توسط شواهد معتبر تایید شود تا طرح مورد نظر استمرار یابد.
'کیایی' با مهم خواندن شبکه سازی ظرفیت های همیاری پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس و محلات کشور اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده راه اندازی خانه های پیشگیری در مراکز استان ها و شهرستان ها و تشکیل کانون های همیار پیشگیری در مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به طرح نماد، گفت: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نیز به عنوان یک طرح تاثیرگذار در سال تحصیلی آینده گسترش می یابد به طوری که تمام مدارس و حداقل یک شهرستان در هر استان مجری این طرح خواهد بود.
وی اجرای گسترده بخش اورژانس اجتماعی طرح نماد را از دیگر اولویت های راهبردی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد و افزود: در قالب این برنامه برگزاری گسترده کارگاه های آموزشی، اجرای برنامه آموزش تاب آوری دانش آموزان و توسعه سامانه پایش و مدیریت آسیب های اجتماعی دانش آموزان عملیاتی خواهد شد.
'کیایی' پیاده سازی درسنامه های آموزش پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر را یکی دیگر از اولویت های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرروش عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی آینده ضمن توزیع گسترده درسنامه پیشگیری و پیاده سازی آن توسط معلمان، پیوست های اختصاصی درسنامه ها برای تمامی پایه های تحصیلی تدوین و اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا 13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند که همواره در معرض تهدید آسیب های اجتماعی هستند؛ بر اساس اعلام مسوولان کشوری اعتیاد مهمترین آسیب مطرح در بین نوجوانان و جوانان بوده که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و آگاهی بخشی است.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با هدف تبیین سیاست ها و راهبردهای این بخش در سال تحصیلی آینده به مدت 2 روز در ارومیه برگزار می شود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.