به گزارش ایرنا، گریگور چیفچیان روز شنبه در مراسم سالانه باداراک در قره کلیسای چالدران افزود: هفته آینده در ایالات متحده امریکا سخنرانی می کنم و قول می دهم سفیر ایران در آنجا باشم تا احترامی که نظام جمهوری اسلامی به اقلیت ها قائل است را بازگو کنم.
وی با بیان اینکه قدردان امکانات فراهم شده برای ارامنه در ایران هستیم، اضافه کرد: دولتمردان ایران در تلاش هستند تا اقلیت های دینی در رفاه باشند و این نشان از بزرگواری نظام ایران است.
اسقف اعظم ارامنه کل آذربایجان با اشاره به توجه نظام جمهوری اسلامی به مرمت و بازسازی اماکن مقدس اقلیت های دینی گفت: قره کلیسایی که امروز مشاهده می کنید ساختمان متعلق به 60 سال پیش نیست بلکه با توجه دولت ایران بازسازی و مرمت و امروز به کانون توجه ارامنه تبدیل شده است.
چیفچیان با بیان اینکه ادیان توحیدی الهی مخالف و در مقابل یکدیگر نیستند، گفت: این پیروان ادیان هستند که علیه یکدیگر بر می خیزند و نمونه آن ها را میتوان در منطقه و جهان دید.
وی با بیان اینکه در ایران احترام متقابلی بین اقوام و ادیان وجود دارد، بیان کرد: ارامنه ایران به اماکن مقدس ایران احترام ویژه ای قائل هستند که غیر قابل بیان است.
مراسم مذهبی باداراک از پنجشنبه هفته گذشته در قره کلیسای چالدران آغاز شده و امروز /شنبه/ به کار خود پایان داد.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.