اسقف گریگور چیف چیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران خارجی با حضور در کشورمان آزادی اقلیت های دینی در اجرای مراسم و مناسک دینی را مشاهده می کنند که این امر، دیدگاه آنان را نسبت به ایران تغییر می کند.
وی اضافه کرد: این گردشگران در بازگشت به کشور خود، آزادی و امنیت موجود در ایران و پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی از اماکن مذهبی پیروان ادیان الهی را تبلیغ می کنند.
وی ادامه داد: طبق گفته گردشگران خارجی، اقدامات نظام جمهوری اسلامی در ایجاد آزادی برای اقلیت های دینی برخلاف تبلیغات منفی غربی هاست و باید این امر بیش از پیش در دنیا اطلاع رسانی شود.
اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان با بیان اینکه کلیساهای ایران به ویژه آذربایجان غربی به لحاظ قدمت حائز اهمیت بوده و در جذب توریست موثر است، افزود: کلیساها شناسنامه و هویت ما بوده و گردشگرانی که از این مکان ها بازدید می کنند، سفیرانی هستند که واقعیت جامعه ایران را در جهان تبلیغ می کنند.
اسقف چیف چیان گفت: آزادی اقلیت های دینی در ایران، قابل مشاهده در کشورهای مدعی حقوق بشر نیست زیرا در بسیاری از کشورهای متمدن دنیا، کلیساها حتی حق به صدا درآوردن ناقوس های خود را ندارند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی را می توان رنگین کمانی از اقوام و ادیان مختلف عنوان کرد؛ ارامنه و آشوریان با قدمتی طولانی جزو جدایی ناپذیر این استان و کشور بوده و در برهه های مختلف همپای برادران مسلمان خود حاضر شده اند.
بیش از 100 کلیسا در آذربایجان غربی وجود دارد که شاخص ترین آن قره کلیسای چالدران است که درفهرست آثار جهانی قرار گرفته است و هرساله آئین مذهبی باداراک را میزبانی می کند.
2093/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.