کامیار داهیم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمایش ها جهت تشخیص انواع بیماریهای دام، طیور، آبزیان و شناسایی عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی و نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم انجام شده است.
وی بیان کرد: این آزمایش ها با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص در آزمایشگاه شمالغرب کشور که دارای بخشهایی چون سرولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفی میکروبی مواد غذایی، آنالیز شیمیایی مواد غذایی است، انجام می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بالا و نقش کلیدی آزمایشات در تشخیص قطعی و سریع بیماریهای دامی و به ویژه بیماریهای مشترک بین انسان و دام، آزمایشگاه‌های اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی و همچنین آزمایشگاه‌های بخش خصوصی تحت نظارت این اداره کل همگام با استانداردهای روز دنیا طراحی شده است.
به گزارش ایرنا آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمال غرب کشور در قالب بخشهای آنالیز مواد غذایی، میکروبیولوژی تشخیصی، میکروبیولوژی مواد غذایی، آزمایشگاه تشخیص مولکولی، سرولوژی و انگل شناسی در قالب چهار آزمایشگاه درجه یک، هفت آزمایشگاه درجه 2 و پنج آزمایشگاه درجه سه طراحی و راه اندازی شده است.
این آزمایشگاه نقش مهمی در تشخیص بیماریهای دام و طیور در استان ایفا می کند.
آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از دام سبک و سنگین و طیور و ماکیان است.
این استان در کریدور مهاجرتی پرندگان واقع شده بنابراین میزان خطر ابتلای پرندگان به بیماریهای مختلف بسیار است و این امر پایش مستمر نقاط زیستی آنها را موجب می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.