به گزارش ایرنا رضا حسینی روز سه شنبه در آیین تجلیل از مهارت آموزان راه یافته به مسابقات کشوری مهارت از آذربایجان غربی، افزود: در صورت ارائه این شیوه نامه زمینه حمایت مالی از این ابتکارها را در سریع ترین زمان ممکن فراهم می کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارهای ارائه این ابتکارها به سرمایه گذاران، ایجاد فن بازارهاست که باید تدابیر لازم برای راه اندازی این بازارهای پیشرفته در آذربایجان غربی فراهم شود.
وی بر گسترش بازارهای عرضه طرح های مهارت آموزان تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر تولید این طرح ها با توجه به نیازهای روز جامعه، زمینه ارائه هرچه بهتر آنها باید فراهم شود تا سرمایه گذاران و افراد علاقه مند با نحوه کار به ویژه در سیستم های پیشرفته آشنا شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: از جمله مهمترین اقدامات در راستای ابتکار روزافزون مهارت آموزان، تقویت فعالیت آموزشگاه های خصوصی و ایجاد زمینه رقابت بین کارآموزان در استان است تا بهترین افراد برای مسابقات ملی و بین المللی انتخاب شوند.
حسینی ایجاد اشتغال را هدف نهایی اجرای طرح های مهارتی و مهارت آموزی در بین جوانان برشمرد و گفت: مسرت بخش ترین خبر در این حوزه کارآفرینی بر اساس مهارت و ایجاد اشتغال برای حتی یک جوان است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به حضور هشت تیم از استان در مسابقات ملی مهارت افزود: در این راستا 10 مهارت آموز به همراه کارشناسان خبره حوزه های مرتبط از این استان در روزهای 24 تا 27 تیر ماه در مرکز فنی حرفه ای استان البرز حضور می یابند.
محسن مددی اضافه کرد: ساخت و تولید، فرز CNC، تراش CNC، فناوری مد، آشپزی، جواهرسازی، آکواترونیک و نقاشی خودرو رشته هایی است که مهارت آموزان استانی در مسابقات ملی با دیگر استان ها رقابت می کنند.
وی بیان کرد: امسال هشت مهارت آموز مرد و 2 مهارت آموز زن در تیم اعزامی به مسابقات ملی مهارت از آذربایجان غربی حضور دارند.
به گزارش ایرنا، مسابقات ملی مهارت تابستان هر سال به میزبانی مرکز البرز برگزار می شود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.