عثمان پئشمن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این نمایشگاه عکس به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه در سرکنسولگری این کشور در ارومیه در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ساعت 9:30 تا 12 و 13:30 تا 16 پذیرای علاقه مندان است، افزود: آیین یادبود این کودتای نافرجام نیز در 24 تیرماه و با حضور مهمانان ترک و ایرانی در محل کنسولگری برگزار می شود.
وی در رابطه با کودتای نظامی ناموفق این کشور/ که در 24 و 25 تیرسال 1395 اتفاق افتاد/، گفت: کودتاگران ترکیه در سازمانی با عنوان ' فتو ' که توسط ' فتح الله گولن ' رهبری می شدند، برای ساقط کردن حکومت حاکم بر ترکیه تلاش کردند.
سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه با اعلام اینکه اعضای سازمان ' فتو ' در تمامی نهادهای حساس ترکیه نفوذ داشتند، بیان کرد: طبق تصاویر به دست آمده، عده ای لباس شخصی در روز کودتا به فرماندهان نظامی ارشد ترکیه دستور می دادند.
پئشمن، کودتای ناموفق ترکیه را خونین ترین ترور تاریخ این کشور عنوان کرد و افزود: 250 نفر در این کودتا جان خود را از دست دادند و بیش از 2 هزار نفر زخمی شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از نخست ‌وزیر ترکیه، 'بن‌علی ییلدریم' بخشی از ارتش در کودتای نافرجام ترکیه در تاریخ 15 و 16 ژوئیه 2016 میلادی تلاش کردند تا حکومت را در دست بگیرند.
بر این اساس جت‌های جنگی در آسمان استانبول و آنکارا پرواز کردند و ارتش پل‌های ' بسفر' و ' سلطان محمد فاتح' در استانبول را به وسیله تانک و سربازها مسدود کرد.
طی این عملیات بسیاری از خطوط تلفن و اینترنت قطع شد و حکومت ترکیه برای مبارزه با کودتاگران از پلیس درخواست کمک کرد اما در نهایت حمایت مردم ترکیه از حکومت حاکم مهمترین عامل برای شکست کودتا در ترکیه بود.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.