به گزارش ایرنا رسول جلیلی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان افزود: طرح های تولید، بسته بندی و فرآورده عسل، پایانه صادرات محصولات کشاورزی و تولید خمیر کاغذ از ضایعات از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: تولید چیپس میوه و میوه خشک، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی، خشکبار، بسته بندی زعفران، کشتارگاه صنعتی دام، بسته بندی حبوبات و غلات، تکثیر و پرورش ماهیان سردابی از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در استان به شمار می رود.
جلیلی در این جلسه به تشریح وظایف و اقدامات اعضای ستاد برگزاری همایش معرفی پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال در زمینه های کشت و صنعت، کشت متراکم گلخانه ای، دامپروری، ماشین آلات کشاورزی، شیلات، صنایع غذایی و تبدیلی و باغبانی از گروه های هدف این همایش هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: همایش معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهریور سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
رضا حسینی با اشاره به اولویت بندی برنامه ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان، گفت: با توجه به محوری بودن بخش کشاورزی در اقتصاد استان و زودبازده بودن طرح های کشاورزی در مقایسه با سایر طرح ها، اهمیت برگزاری چنین همایش هایی در استان دو چندان می شود.
وی در ادامه به مدعوین این همایش اشاره کرد و گفت: افرادی که در داخل استان و کشور سابقه و رزومه سرمایه گذاری دارند، باید در اولویت قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در آذربایجان غربی روند سرمایه گذاری تسهیل می شود، اضافه کرد: در کنار پروژه های سرمایه گذاری باید به دغدغه های تجاری سازی کشاورزی نیز توجه و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.
وی بیان کرد: در این همایش می توان علاوه بر فرصت سازی برای سرمایه گذاری، تجاری سازی محصولات کشاورزی استان را نیز آغاز کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در توسعه پایدار بخش کشاورزی استان، گفت: آذربایجان غربی به خاطر شرایط اقلیمی و ظرفیت های تولید انواع محصولات کشاورزی به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح بوده و در این زمینه نیازمند جذب سرمایه گذار جهت رشد و توسعه این بخش است.
اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه 250 شرکت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در سطح کشور شناسایی شده، افزود: با توجه به ظرفیت های خوب سرمایه گذاری در استان باید بستر مناسبی برای ورود سرمایه گذاران ایجاد شود.
وی اضافه کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از پروژه های مورد سرمایه گذاری و اطلاعات سرمایه گذاران جهت برنامه ریزی و مشارکت در پروژه های لازم و تهیه فیلم های مستند و تشکیل کارگروه های تخصصی نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان ها مهم و اثرگذار در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور است؛ تولید سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از مهمترین مزیت های این استان است که در صورت سرمایه گذاری در این زمینه می تواند زمینه اشتغال بسیار مطلوبی برای ساکنان این استان باشد.
در حال حاضر در این استان 32 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه تولید آبمیوه و کنسانتره، پنج واحد کارخانه قند در زمینه فرآوری محصولات تولیدی فعالیت می کند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.