رضا حسینی روز یکشنبه در آیین افتتاح همزمان 242 طرح کشاورزی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: پرونده این طرح ها در صورت تبدیل محصولات تولیدی استان به محصولات بازار پسند و مطابق با استاندارد جهانی در اسرع وقت بررسی و به مرحله اجرا گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده اقتصاد آذربایجان غربی متکی بر کشاورزی است، اضافه کرد: ارتقای سطح محصولات تولیدی و تطبیق آنها با استانداردهای جهانی برای عرضه در بازارهای بین المللی در راستای ارتقای سطح زندگی بهره برداران جزو برنامه های دولت در استان است.
وی بیان کرد: عمده سیاست های بخش کشاورزی در استان مبتنی بر توزیع عادلانه ثروت و منابع در بخش کشاورزی است و در این زمینه برنامه های متنوعی در منطقه در دست اجراست.
حسینی با اشاره به شیوه های آبیاری نوین به عنوان شیوه ای برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گفت: 61 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال استان در حال تجهیز به شیوه های نوین کشاورزی است.
وی افزود: این امر موجب افزایش بهره وری در تولید و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی به بیش از سه برابر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در راستای توزیع عادلانه ثروت طرح های مشابهی نیز در جنوب آذربایجان غربی از جمله سردشت و پیرانشهر در حال اجراست.
به گزارش ایرنا 242 طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی استان همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.
برای آماده سازی این طرح ها 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با بهره برداری از آنها برای 422 نفر به صورت مستقیم و 728 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.