سید هادی بهادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سفر رییس جمهوری در شرایط کنونی به اروپا را گامی مثبت در جهت از میان بردن جو روانی حاکم بر منطقه دانست و افزود: این سفر بر سیاست های آمریکا مبنی بر منزوی کردن ایران مهر باطل زد.
وی با اشاره به بازتاب های این سفر، گفت: سفر رییس جمهوری به اروپا بدون تردید تاثیر اقتصادی مثبتی به همراه داشته و موجب تعامل بیشتر ایران با کشورهای اروپایی خواهد شد.
بهادری اضافه کرد: رییس جمهوری در سخنان خود با صراحت اعلام کردند که ما به دنبال امنیت و آرامش بوده و دنبال جنگ و خصومت نیستیم و می خواهیم آرامش بر منطقه حاکم شود اما اگر آمریکا به این مهم توجه نکند و سیاست تحریم و جنگ و خشونت را در پیش گیرد، تبعات نامطلوبی گریبانگیرش خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اهمیت این سفر افزود: تعامل سازنده ایران با کشورهای اروپایی بدون تردید حالت تدافعی مناسبی در برابر سیاست های خصمانه آمریکا و تحریم هایش خواهد بود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته، 11 تیر سال جاری به دعوت رسمی روسای جمهوری سوئیس و اتریش نخستین سفر خود به اروپا پس از خروج آمریکا از برجام را آغاز کرد.
روحانی در حالی عصر روز دوشنبه وارد سوئیس شد که استقبال رسمی 'الن برسه' رئیس جمهوری این کشور در فرودگاه بین المللی زوریخ از او، حمایت تمام قد اروپا از ایران را به رخ جهان کشید.
رئیس جمهوری پس از دیدار با مقام های ارشد سوئیس، ظهر سه شنبه راهی اتریش شد.
سوئیس و اتریش سال‌ها و به دفعات میزبان گفت‌ و‌ گوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در سال‌های گذشته بودند و انتخاب این 2 کشور برای سفر رییس جمهوری پیام روشنی مبنی بر تمرکز ایران بر آینده برجام است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.