«سیامند رحمان» در حاشیه اختتامیه مسابقات وزنه برداری جانبازان و معلولان قهرمانی کشور به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود آن که توانایی شکستن رکورد ریو را داشتم اما با تصمیم کادر فنی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکردم تا انگیزه رقابت برای جوانان و دیگر استعدادهای این رشته فراهم شود.
وی افزود: زمانی که در این مسابقات باشم، مدال طلایم با توجه به تمرین ها حتمی است و این موجب می شود که انگیزه لازم برای دیگران ورزشکاران به وجود نیاید.
وی ادامه داد: به عنوان عضوی کوچکی از خانواده ورزش ایران، هدف اصلی من کسب افتخار بین المللی و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورم است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
رحمان در پاسخ به این پرسش که در پاراالمپیک ریو شما موفق به کسب رکورد 310 کیلوگرم شده‌اید، آیا در جاکارتا تصمیم به رکوردشکنی دارید یا خیر، گفت: هر چه کمیته پارالمیک تصمیم بگیرد قبول خواهم کرد چون این کمیته تصمیم خواهد گرفت چه وزنه ای انتخاب کنم؛ اگر این کمیته اجازه دهد می توانم وزنه 320 کیلوگرمی را هم بزنم.
به گزارش ایرنا سیامند رحمان وزنه بردار دسته به علاوه 107 کیلوگرم تیم ملی جانبازان و معلولان ایران است که در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو مدال طلا کسب کرد؛ وی همچنین پنج مدال طلا و یک نقره قهرمانی جهان و 2 مدال طلای بازی های پاراآسیایی را در کارنامه دارد.
رحمان در پارالمپیک ریو 2016 با مهار وزنه 310 کیلوگرم همه رکوردهای جهانی را شکست و با اختلاف 75 کیلوگرمی با نفر دوم مدال طلا گرفت.
سیامند رحمان متولد یکم فروردین سال 1367 در شهر اشنویه از توابع آذربایجان غربی است؛ این ورزشکار ملی پوش دیپلم علوم انسانی دارد و دانشجوی حقوق قضایی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد ارومیه می باشد.
سیامند رحمان سه خواهر و 2 برادر دارد و فرزند سوم خانواده است؛ رحمان در 17 سالگی در اشنویه وزنه برداری را شروع کرد و سال 1385 برای نخستین بار وارد تیم ملی شد.
7156 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.