سردار ناصر اصلانی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیش سازهای مواد مخدر صنعتی از مرزهای استان های آذربایجان غربی و کردستان وارد کشور شده بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 90 درصد مواد مخدر کشف شده در کشور، در مرز و حاشیه مرزها صورت می گیرد و تنها 10 درصد آن در داخل استان ها کشف می شود اما اقدامات انجام شده در گمرکات برای کنترل فعالیت سودجویان مواد مخدر کافی نیست و کنترل گمرکات به لحاظ پیچیدگی فعالیت ها، مستلزم بهره گیری از امکانات مناسب فنی است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال 1396 بیش از سه تن مواد مخدر در مرزهای استان و بیش از یکهزار و 300 کیلوگرم نیز با همکاری پلیس بین المللی در خارج از مرزهای کشور کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از لحاظ شیوع مواد مخدر در رتبه 22 کشور قرار دارد، افزود: این درحالی است که استان در سال 1390 از لحاظ میزان آلودگی به مواد مخدر و شیوع آن در رتبه چهارم قرار داشت.
سردار اصلانی افزود: فعالیت های فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در راستای مبارزه با باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در داخل مرزهای کشوردر سه محور برخورد با معتادان متجاهر، خرده فروشان و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر انجام می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بداخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.
سالانه هزاران کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در آذربایجان غربی کشف می شود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.