محمد وکیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازیکن متولد 1381 که «بردیا سعادت» نام داشته، با وجود سن کم عملکرد خوبی در مدیریت داخل زمین دارد و می تواند نقش تعیین کننده ای در جریان مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشد.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی و شهر ارومیه پتانسیل بالایی در شناسایی و تربیت ورزشکار در رشته والیبال دارد و حضور بازیکنان این خطه در ترکیب تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دلیل این ادعاست.
وکیلی ادامه داد: برای من به عنوان سرمربی تیم ملی فرقی ندارد که بازیکنان از کدام شهر و استان باشند بلکه تنها چیز مهم آمادگی فنی و جسمانی بازیکنان است و اخلاق و رفتار نیز جایگاه ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: امیر حسین توخته نیز یکی دیگر از بازیکنان ارومیه ای است که آینده روشنی پیش رو دارد و من از همین الان با قاطعیت اعلام می کنم که توخته نیز کاپیتان تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان خواهد بود.
وی ظهور بازیکنانی نوجوانی همچون مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور، امیرحسین توخته و میثم صالحی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و حضور در لیگ ملت های والیبال نیز باعث بسی خوشحالی و خرسندی برای آینده روشن والیبال ایران است.
وکیلی گفت: آخرین بازی های تدارکاتی تیم ملی ایران هم اکنون در شهر تبریز در حال برگزاری است و 14 بازیکن در این دیدارها حضور داشتند که در نهایت با خط زدن نام 2 بازیکن تیم ملی به ترکیب 12 نفره و نهایی خود برای حضور مسابقات قهرمانی آسیا رسیده است.
وی بیان کرد: مصطفی کشمیری و سینا هادیون 2 بازیکن خط خورده پس از بازی های تدارکاتی عصر چهارشنبه /ششم تیرماه/ مقابل کره جنوبی هستند و این تیم به دلیل شباهت زیادی که به تیم های آسیایی شرقی دارد، شناخت ما را نسبت ژاپن و چین بیشتر کرد.
وکیلی با اشاره به اینکه شناخت نداشتن از تیم های در رده سنی نوجوانان از مشکلات پیش رو برای تمامی تیم های حاضر است، گفت: دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران عصر امروز پنجشنبه /هفتم تیر ماه/ در مقابل تیم استرالیا برگزار می شود.
وی گفت: تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا سهمیه جهانی نیز خواهد گرفت و هدف اصلی ما رسیدن به این مهم است.
وکیلی ادامه داد: پس از برگزاری مسابقات روزهای نخست شناخت تیم ها از یگدیگر بیشتر می شود و بازی ها جذابیت خاصی به خود خواهد گرفت.
وی ادامه داد: بازی اول تیم ایران با تیم ناشناخته تایلند است و در بازی دوم برابر چین تایپه به میدان می رویم که در روز اول استراحت دارد و آنان با شناخت از ما وارد زمین می شوند.
وکیلی اردوی برون مرزی برگزار شده در کره جنوبی را بسیار مفید اعلام کرد و افزود: تیم نوجوانان ایران در این کشور هفت بازی انجام داد و موجب شد شناخت بهتری از تیم حریف و بازیکنانم به دست بیاید.
به گزارش ایرنا سهیل مسعود در پست پاسور، کمیل اکبری و امیرحسین همتی در پست دریافت کننده قدرتی و بردیا سعادت در پست قطر پاسور، چهار بازیکن ارومیه ای حاضر در ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران هستند.
کاریل داداش آده و عرفان حق نظری، 2 بازیکن نوجوان ارومیه ای نیز تا پایان مرحله چهارم در ترکیب تیم ملی قرار داشتند ولی با صلاح دید کادر فنی از لیست نهایی خط خوردند.
دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی 2018 نوجوانان زیر 18 سال آسیا قرار است از 10 تا 17 تیرماه به میزبانی شهر تبریز برگزار شود و علاوه بر چهار بازیکن ارومیه ای یاشار جوادی یکی از مربیان جوان و آینده دار ارومیه ای نیز در این رقابت ها حضور خواهد داشت.
تیم والیبال نوجوانان ایران با هفت طلا و یک نقره، پر افتخارترین تیم در تاریخ برگزاری 11 دوره مسابقات نوجوانان آسیا محسوب می شود.
محمد وکیلی برای سومین دوره پیاپی سرمربیگری تیم نوجوانان ایران را بر عهده دارد.
وکیلی در 2 دوره گذشته بازیکنان با استعدادی مانند جواد کریمی، علی اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور، امیرمحمد فلاحت خواه و امیرحسین توخته را در همین رقابت ها معرفی کرد و حالا برخی از این جوان ها توانسته اند اعتماد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی بزرگسالان را نیز جلب کنند.
میانگین قدی بازیکنان ایران در این دوره از رقابت ها 198.5 سانتی متر بوده که نسبت به دوره گذشته، 3.5 سانتی متر بیشتر شده است.
در این دوره از مسابقات والیبال نوجوانان آسیا، 9 تیم در سه گروه قرار گرفته اند.
گروه A: ژاپن، کره جنوبی و چین
گروه B: ایران، چین تایپه و تایلند
گروه C: استرالیا، سریلانکا و هنگ کنگ
ایران در صورتی که در رتبه اول گروه خود قرار بگیرد، تیم چهارم مرحله مقدماتی خواهد شد و در مرحله حذفی باید به مصاف تیم هشتم این مرحله که تیم دوم گروه B است برود.
تیم والیبال نوجوانان ایران در روزهای جمعه و شنبه / هشتم و نهم تیر ماه/ به ترتیب به مصاف تایلند و چین تایپه می رود.
سالن های شهید اقدمی و پورشریفی تبریز از 8 تا 16 تیر، میزبان این مسابقات است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.