به گزارش ایرنا این بازی ها از 27 مرداد تا 11 شهریور در کشور اندونزی برگزار می شود و سپس مسابقات والیبال قهرمانی جهان هم از 18 شهریور تا 8 مهر به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار خواهد شد.
به دلیل نزدیک بودن زمان برگزاری این 2 رویداد، مسوولان فدراسیون از چند ماه قبل تصمیم گرفته بودند که تیم «ب» به نمایندگی از والیبال ایران در بازی های آسیایی به میدان برود تا تیم ملی بتواند خود را برای حضور در رقابت های جهانی آماده کند.
فدراسیون والیبال نیز جهانگیر سیدعباسی را به عنوان سرمربی تیم «ب» معرفی کرد و تمرین های این تیم از هفته گذشته آغاز شد؛ حتی سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک هم در ادامه بازدیدهای خود از اردوی تیم های اعزامی به بازی های آسیایی از این تمرین ها دیدن کرد.
با این وجود دیروز سه شنبه / پنجم تیر ماه/ محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان و رییس پیشین فدراسیون والیبال اعلام کرد که اعزام تیم «ب» به بازی های آسیایی منتفی است و تیم ملی در این رقابت ها شرکت می کند.
یکشنبه، سوم تیر و پس از برگزاری مسابقه تیم های ایران و آلمان در لیگ ملت های والیبال جلسه ای با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی، جهانگیر سیدعباسی و احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال و داورزنی برگزار شد.
در این جلسه این موضوع مطرح شد که تصمیم گیری برای اعزام تیم «ب» به بازی های آسیایی برای زمانی بود که والیبال ایران با مشکل مصدومیت بسیاری از بازیکنان خود روبرو نبود.
در شرایط جدید اگر قرار باشد کولاکوویچ همه بازیکنان مورد نظرش را به اردو دعوت کند، تعداد بازیکنان با کیفیت باقیمانده به اندازه ای نیست که تیم «ب» بتواند عملکرد خوبی در بازی های آسیایی ارائه کند و این خطر هم وجود دارد که اعتبار والیبال ایران زیر سوال برود.
در نهایت حاضران در جلسه تصمیم گرفتند که تیم ملی بزرگسالان ایران در جاکارتا به میدان برود و احتمالا فردا (پنجشنبه) جلسه دیگری برگزار می شود تا تصمیم گیری در این خصوص نهایی شود ولی تمرین های تیم «ب» پس از برگزاری جلسه نخست تعطیل شد و به بازیکنان نیز اعلام شده است که فعلا قرار نیست تمرین های جدیدی داشته باشند.
از سوی دیگر جام کنفدراسیون آسیا هم از 17 تا 24 مرداد در چین تایپه برگزار می شود؛ پیش از این قرار بود تیم «ب» در این رقابت ها هم شرکت کند و سپس راهی جاکارتا شود ولی با تصمیم های جدید هنوز مشخص نیست چه تیمی در این مسابقات شرکت خواهد کرد.
امروز ایگور کولاکوویچ اسامی 33 بازیکن مورد نظرش را برای شرکت در بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان به فدراسیون والیبال ارائه کرده و قرار است به زودی تمرین های این تیم آغاز شود.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.