عزیز پرتوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با افزایش تیم های حاضر در لیگ ملت های والیبال شاهد فشردگی و زیبایی بیشتری در دیدارهای مقدماتی این مسابقات بودیم و حضور جوانان نیز به جذابیت های آن اضافه کرده بود.
وی بیان کرد: تیم ملی ایران که طی چندین سال گذشته با ترکیبی یکسان و با حضور بازیکنان باتجربه در لیگ های جهانی حضور می یافت امسال با برنامه ریزی و تدبیر فدراسیون و کولاکویچ اقدام به استفاده از چندین بازیکن جوان و با انگیزه کرد.
پیشکسوت والیبال ایران گفت: لیگ ملت های والیبال فرصتی فراهم کرد تا کادر فنی ایران بتواند این جوانان را در کنار باتجربه های چند ساله خود وارد میدان کند و با محک زدن توانایی آنان، تصمیم های بهتری برای مسابقات جهانی پیش رو بگیرد.
وی ادامه داد: تجربه اندوزی بازیکنان نوظهوری چون محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی، صابر کاظی، پوریا یلی و امیر حسین توخته به نفع تیم ملی ایران است و دست کادر فنی را برای مسابقات مهم پیش رو بازتر می کند.
پرتوی ادامه داد: البته این جوان گرایی باید از چند سال قبل در ایران آغاز می شد تا امروز شاهد حضور جوانان بیشتری در ترکیب تیم ملی باشیم زیرا جوان گرایی به نوعی پشتوانه سازی برای آینده ورزش کشور است و باید هر ساله اتفاق بیافتد.
وی ابراز امیدواری کرد تا امیرحسین توخته با 17 سال سن که یکی از پدیده های نوظهور والیبال ایران است، پله های موفقیت را خیلی سریع تر و بهتر طی کند و به زودی تبدیل به یک بازیکن ششدانگ شود.
پرتوی در خصوص حضور تیم ملی ب در بازی های آسیایی جاکارتا نیز گفت: کار ایران در این دوره از رقابت ها در مقابل تیم منسجم کره جنوبی بسیار سخت خواهد بود زیرا تنها تیمی است که جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب نکرده و تمام توان خود را برای جاکارتا حفظ کرده است.
وی گفت: مسابقات جهانی ارزش و اعتبار زیادی نسبت به مسابقات لیگ ملت ها دارد و تمامی تیم ها با پشت سر گذاشتن آزمون و خطاهای خود با تمام داشته های خود وارد کوران جهانی می شوند و از حیثیت و اعتبار کشور خود برای رسیدن به سکوهای قهرمانی و بهبود رنکینگ خود دفاع می کنند.
پرتوی در خصوص بازی آخر تیم ملی ایران مقابل آلمان، گفت: بازیکنان ایران هر زمان که بتوانند به بازی سرعتی رو بیاورند، پیروز میدان می شوند و این روش در این دیدار نیز به کار گرفته شد و نتیجه را به سود ایران تغییر داد.
به گزارش ایرنا لیگ ملت های والیبال در حالی با کسب جایگاه دهمی ایران به پایان رسید که نقش کلیدی بازیکنان باتجربه و حتی جوان ارومیه ای در این رقابت ها بر تارک توپ و تور جهان نقش بست.
در این لیگ با صلاح دید «کولاکوویچ» 6 بازیکن ارومیه ای در ترکیب تیم بزرگسالان قرار گرفتند که چهار تن از آنان زیر 19 سال سن دارند.
تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات بین المللی خود، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان که از 19 شهریور تا 8 مهرماه 1397 با حضور 24 تیم به میزبانی 2 کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود را پیش رو دارد.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.