ساسان خداپرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز میلاد عبادی پور و امیر غفور، سایر بازیکنان تیم ایران در حد جهانی سرویس نمی زنند در حالی که تیمی همچون ژاپن با تکیه بر زدن سرویس های سرعتی نتایج خوبی می گیرد.
وی بیان کرد: آرژانتین در خط دریافت اشتباه های زیادی داشت و اگر ما می توانستیم سرویس های پرشی و سرعتی بزنیم، کار به ست پنجم نمی کشید و خیلی راحت تر پیروز می شدیم.
کاپیتان سابق تیم ملی ایران افزود: شناخت روحیه و نحوه بازی بازیکنان ایران توسط «خولیو ولاسکو» موجب شد تا بازیکنان ما در آغاز دیدار مقابل آرژانتین بازی پراشتباه و ضعیفی از خود به نمایش بگذارند.
خداپرست گفت: شگرد خط دفاعی آرژانتین زخمی کردن ضربه های خط حمله ایران بود تا با توپ گیری های بی نقص در منطقه عقب، اقدام به امتیازگیری از طریق توپ های برگشتی کنند که در ست نخست نیز به این طریق پیروز میدان شدند.
سرمربی فصل گذشته تیم شهرداری ارومیه افزود: بازیکنان خط حمله تیم ایران از ست دوم به بعد برای خنثی کردن تدابیر کادر فنی حریف، با پرهیز از حمله وسط زمین نسبت به حمله های زاویه دار و راست به راست اقدام کردند که این راهکار بسیار مفید و نتیجه بخش بود.
وی در خصوص استفاده کادر فنی از بازیکنان جوان و چرایی اشتباه های فردی مرتضی شریفی در ست نخست این دیدار، گفت: بازیکنان جوان ایران از رده نوجوانان به جمع تیم بزرگسالان پیوسته اند و استرس ناشی از رویارویی با تیم های قدرتمند جهان برای آنان طبیعی است.
وی ادامه داد: سرمربی تیم ایران باید از این جوانان نه در آغاز بازی بلکه در جریان بازی استفاده کند تا علاوه بر حفظ اعتماد به نفس بازیکنان کارآیی لازم را نیز ببرد.
خداپرست در خصوص پنجمین دیدار تیم ملی ایران که در مقابل تیم ایتالیا انجام می شود، گفت: بازیکنان ایران کار بسیار سختی مقابل این حریف قدرتمند خواهند داشت و پیش بینی می شود تیم ملی ایتالیا یکی از سکوهای لیگ ملت های والیبال را به خود اختصاص دهد.
وی تیم متحول شده ژاپن را یکی از رقبای اصلی ایران در سطح آسیا برشمرد و گفت: به نظر می رسد یکه تازی ایران در قاره کهن دیگر به پایان رسیده است و اگر در مقابل حریفان آسیایی برنامه های جدیدی نداشته باشیم به طور یقین در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی جاکارتا نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.
به گزارش ایرنا تیم ملی ایران در چهارمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال مقابل آرژانتین با نتیجه سه بر 2 به پیروزی رسید.
ست های دوم، سوم و پنجم این مسابقه با امتیازات 25 بر 22، 25 بر 22 و 15 بر 9 به سود ایران رقم خورد و آرژانتین در ست های اول و چهارم با امتیازات 25 بر 21 و 26 بر 24 به برتری رسید.
تیم ملی والیبال ایران از ساعت 1:40 بامداد یکشنبه در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال به مصاف ایتالیا می رود.
هم اکنون سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌ پور پنج بازیکن ارومیه ای حاضر در لیگ ملت های والیبال هستند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.