طاهر کبوتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ملی رویینگ جوانان با ترکیب سه بازیکن جوان و آینده دار روز پنجشنبه /31 خرداد ماه/ به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی عازم شده است که حضور محسن شادی برای شرکت همزمان در جام آسیایی این کشور برای جوانان روحیه بخش است.
وی بیان کرد: از سه ماه قبل تمرینات بسیار منظم و هدفمندی را در سد شهرچایی ارومیه داشتیم و با گزینش انجام شده سه بازیکن را برای قهرمانی جوانان آسیا اعزام کرده ایم.
وی اضافه کرد: رضا قهرمانی و میلاد اللهوردیان از نقده و شیرزاد قادری نفرات اعزامی به این مسابقات هستند که از پنجم تا دهم تیر ماه جاری به مصاف حریفان آسیایی می روند.
وی در خصوص علت حضور شادی در جام آسیایی کره جنوبی گفت: دوری سه ساله او از میادین ورزشی موجب شد تا این بازیکن ملی پوش برای کسب آمادگی هرچه بیشتر برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، در این رقابت حاضر شود.
کبوتری کشورهای چین، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن، هند و ازبکستان را از رقیبان اصلی ایران در رده سنی جوانان عنوان کرد.
وی از برگزاری اردوی 30 روزه تیم رویینگ بزرگسالان طی مرداد ماه سال جاری در کشور چین خبر داد و افزود: در این خصوص قول مساعد فدراسیون به کادر فنی اعلام شده است و پس از بازگشت از کره جنوبی عازم کشور چین می شویم تا تمرینات خود را قبل از اعزام به جاکارتا با جدیت بیشتری ادامه دهیم.
به گزارش ایرنا عمران پورعسگرپرست رئیس کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی ملی‌پوشان را در این سفر همراهی می‌کند و مریم خسروانیان داور بین‌المللی روئینگ نیز در مسابقات قضاوت خواهد کرد.
آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی کشور به شمار می رود و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی برجسته به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی، گواه این ادعاست.
محسن شادی از آذربایجان غربی اولین پاروزن ایرانی بوده که موفق به کسب مدال در یک رقابت جهانی و نیز مدال طلا در بازی‌های آسیایی شده‌ است؛ وی 2 طلا و یک نقره جهان، 2 طلا و یک نقره قهرمانی آسیا، 2 طلای بازی های آسیایی و 2 بار حضور در المپیک پکن و لندن را در کارنامه خود دارد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.