به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد داداش زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: همچنین چهار هزار مداح در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که 2 هزار و ۷۲۰ مداح از آنان در سامانه طوبی ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: با این آمار آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در بخش تعداد ثبت نامی ها در سامانه طوبی را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی در جامعه توسط مبلغان دینی از مهمترین اهداف این نهاد است، ادامه داد: تاکنون ۹۰۰ روحانی از آذربایجان غربی در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به فعالیت خانه های قرآنی روستایی و شهری در آذربایجان‌غربی نیز افزود: ۱۸۰ خانه روستایی و ۱۷۰ موسسه قرآنی در سطح مساجد این استان فعالیت کرده و متولیان آنها فرهنگ اسلامی را به درستی در محل فعالیت خود ترویج می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: سه هزار و ۷۴۲ مسجد در این استان وجود دارد که ۶۰۰ روحانی تحت نظر تبلیغات اسلامی استان در طرح های هجرت، مدارس امین و مستقر در مساجد مشغول فعالیت هستند.
حجت الاسلام محمد داداش زاده ادامه داد: در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان در محلات ۱۳۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی در سطح استان راه اندازی شده است که برنامه های خود را از ابتدای تابستان آغاز می کنند.
وی بیان کرد: برگزاری ۵۰ کارگاه پیشگیری از اعتیاد، ترویج فرهنگ دینی و حل مشکلات مساجد و محلات توسط روحانیان از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
به گزارش ایرنا سامانه طوبی بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بوده که از سال 1395 کار خود را شروع کرده و شامل کانون‌های فرهنگی - تبلیغی، مداحان و شعرای آیینی، هیات های مذهبی و انجمن‌های اسلامی بوده است.
مسوولان با راه اندازی این سامانه به دنبال ساماندهی و یکپارچه کردن کلیه فعالیت‌های تشکل‌های دینی در سراسر کشور هستند.
۸۱۳۵/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.