محمد حضرت پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنجمین نشست شورای هماهنگی کمیته معاونان مالی و اداری کلانشهرهای کشور و کارگروه مدیران درآمد به مدت 2 روز با حضور معاونان مالی و اقتصادی و مدیران درآمد شهرداری های تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، کرج، قم، اهواز، کرمان، کرمانشاه، رشت، همدان، اراک و زاهدان در ارومیه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: بررسی راهکارهای خروج از مشکلات مالی کلانشهرهای کشور، موضوع اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و روش های کسب درآمد پیوسته و پایدار از جمله اهداف این نشست است.
وی بیان کرد: مصوبات پنجمین نشست شورای هماهنگی کمیته معاونان مالی و ادارای کلانشهرها برای تصویب از طریق دبیرخانه به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود تا در صحن مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری ها با یکپارچگی در حل معضلات پیش روی مدیریت شهری و ایجاد درآمدهای پایدار می‌توانند گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف خود بردارند.
شهردار ارومیه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره میوه های فصلی بین روزهای 20 تا 26 تیرماه در محل دهکده ساحلی چی چست ارومیه گفت: این جشنواره با هدف جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توسعه صنعت گردشگری و معرفی انواع محصولات بومی تابستانی ، حفظ و نشان دادن آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی برگزار می شود.
حضرت پور اضافه کرد: جشنواره میوه های فصلی باعث ایجاد درآمد برای شهرداری ارومیه و خودکفایی در اجرای جشنواره می شود و برگزاری این جشنواره هیچ هزینه ای به شهرداری ارومیه تحمیل نمی کند.
وی بیان کرد: تمامی هزینه های جشنواره و درآمد آن از محل اسپانسر و واگذاری غرفه ها در بخش های مختلفی مانند صنایع دستی، سوغات و تولیدات خانگی تامین می شود و مبلمان فضای جشنواره از تولیدات بومی مدیریت شهری ارومیه است.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی است که بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد و طبق سرشماری سال 95 بیش از 730 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.