کیومرث دانشجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال آبی جاری /اول مهر 1396/ تا امروز، 416.1 میلیمتر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته 284 میلیمتر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده بود که این رقم در سال جاری 132.1 میلیمتر بیشتر شده است.
وی با اشاره به رشد 27 درصدی بارش در آذربایجان غربی طی سال آبی جاری نسبت به متوسط درازمدت بیان کرد: متوسط بارش درازمدت در استان طی این مدت 328 میلیمتر برآورد می شود.
وی ادامه داد: میزان بارش در سال آبی جاری نسبت به متوسط درازمدت نیز 88.1 میلیمتر بیشتر است که رقمی قابل توجه به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال آبی جاری 405 میلیمتر بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ثبت شده که 52.4 درصد بیشتر از سال آبی گذشته و 19.2 درصد بیشتر از متوسط درازمدت است.
دانشجو افزود: میزان بارش در این حوضه طی مدت مشابه سال گذشته 266 میلیمتر و در متوسط درازمدت 340 میلیمتر بود.
وی اضافه کرد: افزایش 139 میلیمتری بارش نسبت به سال گذشته و 65 میلیمتری نسبت به متوسط درازمدت در حوضه دریاچه ارومیه بسیار امیدوارکننده است.
وی بیان کرد: البته کاهش میزان بارش برف در زمستان امسال و ذخایر برفی در سال جاری، مشکلاتی را در حوضه ذخیره های آبی در دشت های استان ایجاد کرده که با بارش های خوب بهاری تعدیل شده ولی هنوز برطرف نشده است.
به گزارش ایرنا، متوسط بارش در آذربایجان غربی بین 300 تا 400 میلیمتر است که امسال بیش از این میزان بارش را در استان شاهد بودیم.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.