کیومرث دانشجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته 268 میلیمتر بارش ثبت شده بود که امسال این میزان 87 میلیمتر بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: میزان بارش نزولات آسمانی در سال آبی جاری از رشد 18.3 درصدی و 55 میلیمتری نسبت به متوسط درازمدت برخوردار است.
وی از ثبت 725 میلیمتر بارش در حوضه آبریز زاب در جنوب آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: در این حوضه شاهد رشد 43.6 درصدی نسبت به سال گذشته و 20 درصدی نسبت به متوسط درازمدت هستیم.
وی ادامه داد: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز در سال آبی جاری 355 میلیمتر بارش ثبت شده که 37 درصد و 95 میلیمتر بیشتر از سال گذشته و 12 درصد بیشتر از میانگین درازمدت برآورد می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: حوضه آبریز رود ارس کمترین بارش را در سال آبی جاری به خود اختصاص داده و 255 میلیمتر بارش در این حوضه ثبت شده است.
دانشجو افزود: میزان بارش در این حوضه نسبت به سال گذشته 17.1 میلیمتر بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: مهمترین مشکل در حوزه بارش های امسال، نبود بارش برف و کمبود قابل توجه بارش برف طی زمستان سال گذشته در استان بوده که نگرانی ها را برای تامین منابع آبی در ماه های آینده موجب شده است.
به گزارش ایرنا، 27 پایگاه ثبت بارش توسط شرکت آب منطقه ای در مناطق مختلف آذربایجان غربی راه اندازی شده که میزان بارش ها را به صورت روزانه ثبت و گزارش می کند.
متوسط بارش نزولات آسمانی در آذربایجان غربی بین 300 تا 400 میلیمتر در سال است.
طبق گزارش سازمان هواشناسی، بارش های بهاری تا پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.