مسوول کمیته استعدادیابی هیات والیبال آذربایجان غربی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دختر ارومیه ای از مهر سال گذشته در 17 مرحله اردوی تدارکاتی و آمادگی تیم ملی جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت داشته است.
سیمین ایرجی بیان کرد: اسما سعیدی در پست های پشت خط زن و قدرتی بازی می کند ولی بنا به صلاح دید کادر فنی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به عنوان قدرتی زن به میدان می رود.
وی افزود: سال گذشته، 'ثنا خدا و قانون'، 'آیلار سعیدی'، 'بیتا رسولی'، 'ندا حشمتی'، 'سوما اسمعیل سرخ' و 'معصومه علیزاده' پنج والیبالیست آذربایجان غربی بودند که به چندین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شده بودند.
وی ادامه داد: تیم دختران ایران، شایستگی کسب سکوی آسیا را دارد و امیدواریم در این دوره با چند پله صعود به سکوهای آسیایی در سال 2018 نزدیک تر شود.
ایرجی گفت: نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از 20 تا 27 خرداد سال جاری با حضور 16 تیم به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در گروه سوم دور مقدماتی این رقابت ها با تیم های استرالیا، ماکائو و هنگ کنگ هم‌ گروه است.
وی افزود: تیم جوانان دختر کشورمان در نخستین دیدار خود /یکشنبه/ 20 خرداد به مصاف تیم هنگ کنگ می رود و سپس برابر استرالیا و تیم ماکائو بازی می کند.
به گزارش ایرنا اسما سعیدی متولد 1379 ارومیه بوده که امسال در ترکیب نهایی تیم ملی والیبال دختران ایران برای شرکت در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا قرار گرفته است.
سعیدی که از سال 1392 آموزش والیبال را ابتدا در سالن شقایق و سپس در خانه والیبال هیات آغاز کرده، علاوه بر داشتن استعداد ذاتی و تکنیک فردی یکی از ورزشکاران خوش اخلاق و بدون حاشیه بوده و همواره مورد توجه مربیان و مسوولان هیات و فدراسیون قرار گرفته است.
آذربایجان غربی از استان های مستعد در ورزش والیبال در بخش مردان و بانوان است و پیش از این نیز 9 والیبالیست دختر از این استان در سال 1395 به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شده بودند.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران، ملی پوشان زیادی تقدیم تیم های ملی کرده است و یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف و مرتضی شریفی چهار کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه های 40 تا 90 هستند.
به گزارش ایرنا اسما سعیدی، رقیه جهانی، فاطمه عنایت، زهرا زهدی، زهرا صالحی، منا آشفته، آیتک سلامت، فاطمه صبوری، الهه حلاج، هانیه مهدیزاده، بهار بهرامی نیا و زهرا کریمی 12 بازیکن اعزامی به رقابت های قهرمانی جوانان آسیا هستند.
الهام یافتیان به عنوان سرپرست، ابراهیم وادی (مشاور فنی)، اعظم عیدی (مربی)، سرگل علیزاده(مربی)، عباس علی اصغرپور (مشاور تمرینی بدنسازی)، ایمان شاهمرادزاده (آنالیزور)، اکرم حبیب لو (فیزیوتراپ) و زهرا محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم والیبال جوانان دختر را در این رقابتها تشکیل می دهند.
مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا در شهر باک نین ویتنام برگزار می شود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.