ابراهیم محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت در طراحی و اجرای فعالیت های آموزشی، تبلیغی و ترویجی قرآن کریم مهمترین هدف در امضای این تفاهم نامه بوده است.
وی اضافه کرد: توسعه فرهنگ قرآنی با رویکرد آموزشی و تربیتی، شناسایی و پرورش استعداهای قرآنی در بین دانش آموزان مدارس و تقویت توانمندی معلمان قرآن نیز مواردی است که در راستای این تفاهم نامه از سال تحصیلی آینده در مدارس پیگیری خواهد شد.
وی بیان کرد: در این راستا این نهاد برای سال تحصیلی آینده در صدد است تا نسبت به شناسایی استعدادهای قرآنی دانش آموزان استان اقدام کند و برای تقویت آنان تدابیر و تمهیداتی را بکار ببندد.
وی ادامه داد: تعمیق مبانی نظری، اعتقادی، پاسخ به شبهات، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، کادر سازی فرهنگی و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی از نیازهای امروز آموزش و پرورش استان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز است که سالانه 50 درصد این تعداد در مسابقات فرهنگی اعم از قران، عترت و نماز در استان مشارکت می کنند.
وجود مدارس امین که روحانیان در آنها حضور دارند نیز گامی در راستای تقویت آموزهای دینی و پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان آذربایجان غربی است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.