اردشیر سید سیاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 779 کلاس درس مورد نیاز 229 کلاس در شاخه نظری و 550 کلاس نیز در شاخه فنی و حرفه ای است.
وی با اشاره به اینکه چهار عامل نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و محتوا مهمترین مسائل مطرح در این زمینه استقرار پایه دوازدهم در استان است، اضافه کرد: در زمینه تجهیزات اقدام به آمایش رشته ها و ساماندهی تجهیزات می شود.
سید سیاح درباره نیروی انسانی نیز افزود: نیروی انسانی مورد نیاز در دوره نظری یکهزار و 70 نفر و در شاخه فنی و حرفه ای 550 نفر است.
وی بیان کرد: این افراد از طریق استخدام، بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان یا با استفاده از سایر ساز و کارها به سیستم آموزشی جذب می شوند.
سید سیاح اضافه کرد: از 2 ساز وکار حق التدریسی ها و اضافه تدریس از میان همکاران شاغل نیز می توان نیروی مورد نیاز را تا حدی تامین کرد.
وی بیان کرد: از کل 35 هزار دانش آموز ورودی به پایه دوازدهم 6 هزار و600 نفر هنر جوی فنی حرفه ای، پنج هزار و 400 نفر هنرجوی کار دانش و بقیه شاخه نظری هستند.
سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان غربی در زمینه تامین محتوا نیز گفت: برای کتاب های جدید التالیف دوره های آموزشی بازآموزی تعریف شده که در تابستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با برگزاری جلسات و شناسایی نیازها آماده وی مقوله تعلیم، تربیت و آموزش را پدیده و رخ داد ملی دانست و گفت: برای استقرار پایه دوازدهم به عنوان یک رویداد ملی باید تمامی دستگاه ها نهاد ها کمک کنند و تعامل داشته باشند.
سید سیاح افزود: همراهی والدین دانش آموزان نیز برای تحقق این امر لازم است تا با همفکری و همکاری نظام آموزشی به اهداف خود دست یابد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش اموز است که در بیش از 23 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
نظام آموزشی جدید که به نام نظام 6.3.3 شناخته شده نیز در آذربایجان غربی به تبع سایر استان ها از سال تحصیلی 1390-1391 آغاز شده، با حذف دوره پیش دانشگاهی در استان و استقرار پایه دوازدهم چرخه اجرایی آن از مهرماه 1397 کامل می شود.
7125/2093 خبر: طاهره نوید آرین ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.