مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان و شتابدهی به کسب و کارهای نوپا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری ‌های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی به منظور توسعه مهارت در مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات با تاکید بر سرمایه گذاری بخش غیردولتی و اشتغال زایی در بین جوانان آذربایجان غربی به امضا رسید.
محسن مددی افزود: استفاده بهینه از توانمندی و ظرفیت علمی پژوهشی، توسعه همکاری بین مراکز مختلف آموزشی و فراهم کردن زمینه بهره مندی از توانایی ها وپتانسیل های بومی استان در حوزه ICT از جمله اهداف اجرای این تفاهم نامه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: برگزاری رویدادهای آموزشی استارت آپ و رویدادهای کارآفرینی، همکاری برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، حمایت از نیروی انسانی متخصص در قالب طرح های فناورانه، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و هدایت و حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای نیازهای استان از بخش های مهم این تفاهم نامه محسوب می شود.
وی اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان در آذربایجان غربی بررسی شده و برای رسیدن به اهداف این امر، برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر آن، طبق این تفاهم نامه، پروژه های تحقیقاتی مشترکی در راستای حل مشکل بیکاری با استفاده از ظرفیت دو نهاد آموزشی و اجرایی انجام می شود تا با حصول نتیجه این پروژه ها، روند اشتغال در این بخش بیشتر شود.
مددی اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن این تفاهم نامه و استقبال جوانان از طرح های آموزش مهارتی در نظر گرفته در قالب آن، آموزش های مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات سهم خود را در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرین در آذربایجان غربی ایفا کند.
به گزارش ایرنا، مدیران حوزه آموزش مهارتی همواره بر نقش این آموزش ها در حل مشکل بیکاری جوانان تاکید کرده اند و در سال های اخیر نیز هزاران شغل از این طریق به ویژه در حوزه برنامه های مبتنی بر تلفن همراه در آذربایجان غربی ایجاد شده است.
هر چند آمار احصا شده و متقنی از اشتغال ایجاد شده در این بخش وجود ندارد.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.