علی افشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان در استفاده از سامانه ها و نرم افزارها دقت کنند زیرا مسئولیت ارسال اطلاعات شخصی سلامتی و هرگونه خدمات درخواستی از سامانه های شرکت های خصوصی بر عهده خود شهروندان است.
وی اضافه کرد: در روزهای اخیر پیامک هایی مبنی بر نصب نرم افزار دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت برای مردم ارسال شده که از سوی وزارت بهداشت یا نهادهای همکار با این وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیست.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت با ارسال کنندگان پیامک در موارد لزوم برخورد می کند ولی شهروندان نیز می توانند با نصب نکردن این نرم افزارها و بی توجهی به این پیامک ها زمینه جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد از پرونده و اطلاعات سلامت افراد را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، برخی از شهروندان پیامک هایی را مبنی بر در اختیار گذاشتن پرونده سلامت دریافت و به نصب نرم افزار مبتنی بر تلفن همراه راهنمایی می شدند که این امر نارضایتی هایی را در بین مردم ایجاد کرده بود.
پس از نصب این نرم افزار، اطلاعات خاصی در خصوص پرونده سلامت ارائه نمی شود و تنها برخی اطلاعات کلی در خصوص سلامت قابل دسترسی است.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.