امام جمعه ارومیه گفت: انقلاب و آرمان های آن باید در بطن جامعه جاری شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به اینکه ایران اسلامی تمام پیشرفت ها و موفقیت های خود را در تمام عرصه ها مدیون انقلاب و آرمان های امام راحل و تفکر انقلابی و استکبار ستیز ایشان است خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان باید در تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم ارتحال ایشان تمام اهتمام خود را به کار گیرند.
حجت الاسلام قریشی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 15خرداد 42,با اشاره به خاک و خون کشیده شدن 15هزار نفر از امت اسلام برلزوم پاسداشت این ایام تاکید و خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف قیام مردمی 15 خرداد به عنوان اساس و پایه نهضت انقلاب اسلامی باید در بین نسل های آینده و جوانان باز خوانی و تشریح شود.
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع دانشجویان، با تاکید براینکه مسئله محوری کشور انقلاب اسلامی است و انقلاب همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: مردم و مسئولین باید تفکر انقلابی و آرمان ها و اهداف حضرت امام(ره) را در بطن جامعه جاری و ساری کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی استراژی استکبار جهانی و هم پیمانانشان در مقابل جامعه اسلامی را استراتژی القای خوف و ترس در جامعه خواند و افزود: آمریکا و هم دستانش در منطقه با ایجاد گروهک هایی همچون داعش و امثالهم سعی در القای ترس در جامعه داشتند تا از این طریق به اهداف و خواسته های شوم خود برسند، غافل از اینکه وعده صادق الهی است که همواره امت اسلامی را در مقابل دشمنانش پیروز و غالب گرداند.
وی همچنین با اشاره به نزدیکی به لیالی قدر بر انجام فرایض و اعمال این شب ها به صورت شایسته تاکید کرد و افزود: در برخی مراسمات بر فرعیات توجه بیشتری می شود که شایسته نیست و باید به اعمال محوری همچون دعای جوشن کبیر توجه بیشتری شود.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان ایام گذشت و عفو است تاکید کرد: باید از گناه مردم گذشت تا خداوند نیز از گناهان شخص بگذرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: شایسته است در این ماه به زندانیانی که به دلیل بدهی در زندان به سر می برند کمک کرده تا آنان نیز بتوانند در این ماه مبارک در کنار خانواده خود بگذرانند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.