به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در مجمع عمومی شورای افتای اهل سنت کردستان اظهار کرد: شورای افتای استان در سطح کشور یک الگوی کامل است که در دیگر استان ها به این شکل وجود ندارد.
وی افزود: کردستان از معدود استان‌هایی است که توانسته است شوراهای افتا را در تمامی شهرستان‌ها فعال کند و این نشان از جایگاه و پایگاه ویژه روحانیت در این منطقه است.
وی با تاکید براینکه ملت ایران بر مبنای قرآن و اسلام انقلاب کردند، تاکید کرد: انقلاب ما برای حاکمیت اسلام در ایران و سایر نقاط جهان شکل گرفته است و تمامی قوانین و مقررات ما بر مبنای آیین اسلام ضمانات اجرایی دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان به تلاش‌های گسترده دشمنان طی روزهای اخیر برای ایجاد تنش در کشور ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد بستر برای رفاه و آسایش مردم و تقویت بنیه اقتصادی و رفع مشکلات مطالبه به حق جامعه است اما دشمنان سعی دارند از این مساله به نفع خود سو استفاده کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: ایجاد تعادل اجتماعی و حذف فاصله طبقاتی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی و از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است و همه باید در کنار هم در راستای تحقق این مهم باید تلاش کرد.
وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر تمام لشکریان شیطان برای ایجاد تنش و از بین بردن امنیت در ایران اسلامی ورود پیدا کردند، گفت: دشمنان تمام نیروهای خود را برای ضربه زدن به ایران اسلامی به میدان آورده بود و دست پلید استکبار در نارآرامی های اخیر در کشور کاملا مشهود بود.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نظام الهی است که جهان را تغییر داده است، افزود: استکبار دنیا را به 2 بخش شرق و غرب تقسیم کرده و همه کشورهای دنیا به بلوک شرق و غرب وابسته بودند.
هدف از تشکیل شورای افتا، مشاوره و حل مسائل و مشکلات فقهی و شرعی مردم در استان است.
هم اکنون شورای روحانیت و افتا در شهرستان های سنندج، سقز و مریوان هفت نفر و در دیگر شهرستان ها پنج نفر عضو دارد.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3037/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.