معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای حل معضل تکدی گری باید برنامه ریزی شود .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا رادفر در جلسه کارگروه سازماندهی متکدیان وکودکان کار استان که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد افزود: بحث تکدی گری درارومیه موضوعیت داشته و بایدبرای جلوگیری از تکدی گری برنامه ریزی شود.
رادفر بااشاره به اینکه تکدی گری موضوعی اجتماعی بوده که چهره شهر را نامناسب نشان می دهد تصریح کرد:سال گذشته اقدامات خوبی در کاهش تکدیان ارومیه انجام گرفت ولی متاسفانه امسال تعداد متکدیان به خصوص در تفرجگاه بند شهر افزایش یافته است.
وی فرهنگ سازی در خصوص عدم کمک مالی به متکدیان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم شهر با روحیه ترحم به این افراد کمک کنند هرگز نخواهیم توانست این افراد را از سطح شهر جمع آوری کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه وجود یک مرکز و اردوگاه سازماندهی متکدیان درشهرهای بالای ۵۰۰هزارنفر ضروری است اظهارکرد:این مراکز وظیفه جمع آوری ،پایش ،تفکیک متکدیان و تحویل آنها به سازمان های مربوطه برای رسیدگی را برعهده دارند.
در ادامه مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با تاکید به اینکه میزان تکدی گری درشب به علت عدم نظارت بیشتر شده است افزود:بیشتر متکدیان ارومیه را به عنوان مسیر تکدی گری انتخاب کرده وبیشتر غیر بومی هستند.
سلامتی با اشاره به اینکه بیشتر متکدیان به دلیل درآمد زیاد حاضر به اشتغال در واحدهای تولیدی وصنعتی نیستند تصریح کرد: ۹۰ درصد پارکبان های ارومیه براساس تبصره ماده ۱۵و۱۶ افرادی هستند که از سوی سازمان های مربوطه که سابقه تکدی گری داشتند به شهرداری معرفی شده اند.
وی ادامه داد: ساختمان اصلی مرکز پایش وسازماندهی متکدیان ارومیه با ۱۴ نیرو و۲ ماشین تا یک ماه آینده افتتاح ومورد استفاده قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.