میرعلی اکبر بنی هاشمی دوشنبه شب در حاشیه جشن گلریزان شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان برای آزادسازی 30 زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان هزینه و بقیه هزینه های مورد نیاز توسط ستاد دیه، صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه و تسهیلات بانکی تامین می شود.
وی اضافه کرد: ستاد دیه آذربایجان غربی از زمان تاسیس در سال 1378 شمسی تاکنون موجب آزادی چهار هزار و 809 زندانی جرایم غیر عمد در آذربایجان غربی شده و پارسال نیز 301 نفر در این استان آزاد شده اند.
بنی هاشمی بیان کرد: سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کمک های مردمی برای آزادسازی 301 زندانی جرایم غیر عمد استان در جشن گلریزان جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه 235 میلیارد ریال هزینه برای آزاد سازی 301 زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته نیاز بود، ادامه داد: 36 درصد این مبلغ توسط رضایت شاکیان، 26 درصد به علت نداشتن توانایی مالی به صورت اقساط، هشت درصد با اعطای تسهیلات بانکی، 7.5 درصد آورده خانواده های مددجو و بقیه از دیگر راه های کمک های مردمی، پرداخت وام توسط ستاد دیه و صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه تامین شد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال 492 زندانی جرایم غیر عمد در آذربایجان غربی منتظر کمک های خیران استان هستند، گفت: 300 میلیارد ریال برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد آذربایجان غربی نیاز است.
وی با بیان اینکه 10 درصد از این رقم مربوط به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان مهاباد است، ادامه داد: امسال 30 زندانی جرایم غیر عمد در مهاباد چشم به کمک های خیران دارند که از این تعداد 27 نفر محکومیت مالی، 2 نفر محکومیت دیه و یک نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی هستند.
بنی هاشمی بیان کرد: امسال 19 تا 24 جشن گلریزان در آذربایجان غربی برگزار می شود که تا کنون در چهار شهرستان مهاباد، میاندوآب، شوط و ماکو اجرا شده است.
یازدهمین جشن گلریزان شهرستان مهاباد با حضور مردم خیّر، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، رئیس دادگستری، دادستان، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان ارشد مهاباد دوشنبه شب در سالن 'روبار' برگزار شد.
ستاد مردمی دیه از سال 1369 در تهران پایه گذاری و از سال 1378 در شهرستان ها نیز راه اندازی شد بر این اساس بیش از 110 هزار نفر در سراسر کشور توسط این ستاد آزاد شده اند که از این تعداد چهار هزار و 809 نفر توسط ستاد دیه آذربایجان غربی در سطح استان به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان غربی واقع است.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.