عبدالرحمان ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرانشهر از شهرهای پرباران استان و کشور به شمار می رود اما بارش های سال جاری شدت بسیار بیشتری داشته و بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: بارش های بهاری پیرانشهر در سال جاری در مدت زمان بسیار کم، حجم فراوانی از نزولات آسمانی را به این منطقه روانه کرد و در نهایت منجر به بروز سیل در برخی از مناطق شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری میانگین دمای هوا در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت افزایش یافته است، بیان کرد: این شهرستان در سال جاری شاهد افزایش 55 درصدی بارش نسبت به سال گذشته و افزایش 45 درصدی باران نسبت به میانگین بلندمدت بوده است.
وی با تاکید بر اینکه متوسط بارش بلندمدت فروردین ماه پیرانشهر 96 میلی متر بود، افزود: امسال 160 میلی متر بارندگی در فروردین ماه به ثبت رسید.
رئیس اداره هواشناسی پیرانشهر همچنین میانگین بارش بلندمدت طی اردیبهشت ماه در این شهرستان را 64 میلی متر اعلام کرد و افزود: امسال شاهد ثبت رکورد 160 میلی متری بارش در این ماه بودیم.
وی با اشاره به میانگین بارش هفت میلی متری باران در خرداد ماه گفت: تنها در روز نخست خرداد امسال، بارش 37 میلی متری باران در این شهرستان ثبت شد که رقمی بی سابقه بود.
شهرستان کوهستانی و سرسبز پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع است و پس از سردشت بیشترین میانگین بارندگی سالیانه را در سطح این استان دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.