عبدالرحمان ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش های بهاری در پیرانشهر از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 55 درصد و نسبت به درازمدت 45 درصد افزایش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه این میزان بارش در روستای پسوه بیشتر بوده که در نهایت به بروز سیل منجر شده است، ادامه داد: ایستگاه ثبت بارش در گردکشانه طی شب گذشته میزان 23 میلی متر باران را در 10 دقیقه ثبت کرده است که مقدار بسیار زیادی محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه میانگین بارش فروردین ماه پیرانشهر 96 میلی متر است، افزود: امسال 160 میلی متر بارندگی در فروردین ماه به ثبت رسیده است.
رییس اداره هواشناسی پیرانشهر همچنین میانگین بارش در اردیبهشت ماه این شهرستان را 64 میلی متر اعلام کرد و افزود: امسال شاهد ثبت رکورد 160 میلی متری بارش در این ماه بودیم.
وی با اشاره به میانگین بارش هفت میلی متری باران در خرداد ماه نیز گفت: فقط در روز اول خرداد امسال شاهد بارش 37 میلی متری باران در این شهرستان بوده ایم.
به گزارش ایرنا بارش های شدید باران و تگرگ در سه روز گذشته منجر به جاری شدن سیل در چندین روستای این شهرستان از جمله کولیچ، کهنه لاهیجان، پسوه، برده قل، هواربی و جلدیان شده و بیشترین میزان خسارت را در روستای پسوه به بار آورده است.
شهرستان کوهستانی و سرسبز پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع است و پس از سردشت بیشترین میانگین بارندگی سالیانه را در سطح این استان دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.