شهردار ارومیه گفت: تراموای ارومیه هفته دولت کلنگ زنی می شود.

محمد حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی تراموای شهری به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهری مدیریت شهری، بیان کرد: مطالعات اجرای تراموی شهری به اتمام رسیده است و این پروژه در مرحله عقد قرارداد است و در هفته دولت با استفاده از منابع خارجی وارد فاز اجرایی می شود که بازگشت سرمایه آن طی ده سال آینده است.

وی با بیان اینکه با کلنگ زنی تراموا، این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: بهترین راهکار برای توسعه حمل و نقل ریلی در ارومیه راه اندازی تراموای شهری است، تراموایی که هم اینک در ۶۷ درصد شهرهای دنیا از آن استفاده می‌کنند.

حضرت پور  افزود: فاز اول تراموا  10 کیلومتر است که از مسیر خیابان‌های طالقانی، مدنی، پنج راه، فرهنگیان ایثار و بلوار شهید قاسمی عبور می‌کند و سمت غرب شهر را به قسمت شرقی شهر وصل می‌کند.

وی تصریح کرد: برای رفع معضل ترافیک در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقدامات مختلفی در حال انجام است که یکی از این موارد احداث خط یک تراموای شهر ارومیه است، با راه‌اندازی سیستم قطار شهری سبک و یکپارچگی با سایر سیستم‌های حمل و نقل شهری از جمله تاکسی و اتوبوس و هماهنگی بیشتر آن برای افزایش کارآیی و بهبود سیستم حمل و نقل اهتمام می‌شود.

شهردار ارومیه افزود: با راه‌اندازی سیستم قطار شهری به تدریج شاهد کاهش تقاضای سفر با خودروی شخصی شده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در جامعه نهادینه خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.