نویسنده این کتاب شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کتاب شعر 'بیبه ش' در 450 صفحه شامل 166 شعر کردی با مضامین عرفانی است.
محمود حاجی قادری با بیان اینکه سه سال برای نگارش این کتاب تلاش کرده است، اضافه کرد: این کتاب را به فرزند شهیدم 'دلشاد حاجی قادری' که سال 1367 شمسی در جنگ تحمیلی منطقه دهلران مفقودالاثر شده است، تقدیم می کنم.
وی ادامه داد: شمارگان چاپ اول این کتاب یکهزار جلد بوده که توسط انتشارات زانکو بوکان منتشر شده است.
وی بیان کرد: استاد شعر و ادبیات کردی 'طاهر کریمی' و 'عزیز فاضلی' با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مهاباد در چاپ این کتاب همکاری داشتند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال 10 عنوان کتاب در این شهرستان چاپ و منتشر شده است.
قادر مرادی بیان کرد: بیشترین موضوع کتاب های چاپ شده در سال جاری ادبیات و شعر بوده است.
وی همچنین افزود: نویسندگانی که 2 کتاب چاپ کنند از وام چهار درصد استفاده می کنند و تعدادی از کتاب های فاخر و ارزشمند در سطح استان نیز توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار شهید سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 765 شهید مربوط به شهرستان مهاباد است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت 6 کتابخانه با 35 هزار عنوان کتاب دارد و پارسال 16 عنوان کتاب در این شهرستان چاپ شد؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.