جانباز اعصاب و روان جنگ تحمیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا روند اجرایی بیمه تکمیلی جانبازان ارتش را دردی توصیف کرد که رنج این قشر را دوچندان کرده است.
شهریار اسدزاده با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «جانبازان نباید رنج و سختی جز جانبازی داشته باشند» گفت: مجلس شورای اسلامی چند وقت است که روند درمانی برخی جانبازان را به دستگاه های خودشان محول کرده اما این روند درد ما را دوچندان کرده است.
وی ادامه داد: تا زمانی که روند درمانی جانبازان ارتشی زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بود هیچگونه کمبودی را در زمینه درمان احساس نکردیم اما متاسفانه امروز در کاغذ بازی های دکتر و بیمه درگیر هستیم.
وی گفت: قبل از این داروی مورد نیاز را با ارایه نسخه دکتر به داروخانه می گرفتیم و هیچگونه مشکلی وجود نداشت اما امروز برای دریافت دارو باید نسخه را به تایید داروخانه برسانیم و بعد از قیمت گذاری به بیمه مراجعه کنیم تا تایید شود و در مرحله بعد برای دریافت دارو به داروخانه برگردیم.
وی اظهار کرد: مگر یک جانباز اعصاب و روان تا چه اندازه می تواند تحمل داشته باشد، این حق کسی نیست که بدون هیچگونه انتظاری از جان خود گذشته است.
جانباز اعصاب و روان گفت: بیشتر داروها مورد تایید قرار نمی گیرد، برای مثال از 300 هزار تومان پولی که برای چند نسخه پرداخت می کنیم ممکن است 60 تا 70 هزار تومان تایید شود و آیا برای این قشر توانی برای تحمل این هزینه ها وجود دارد.
وی از نبود بیمارستان یا مجتمع درمانی مخصوص جانبازان هم گله مند بود و افزود: جانبازی که از لحاظ اعصاب و روان مشکل دارد نباید مورد بی مهری در مراکز درمانی قرار گیرد و در بیرجند به عنوان مرکز استان، باید بیمارستان جانبازان احداث شود.
عباس خزایی یکی دیگر از جانبازان در بیرجند گفت: مجلس با جدیت درمان جانبازان ارتشی را به بنیاد شهید برگرداند و اقدامی کند.
وی ادامه داد: قانونی که در مجلس وضع می شود باید همه جوانب مدنظر قرار گیرد، تا جانبازان به ویژه جانبازان اعصاب و روان که تاب و تحملی برای پیگیری وضعیت خود ندارند را درگیر نکند.
وی گفت: امروز یک اسپری تنگی نفس که برای من مفید است چون قیمت آن 120 هزار تومان محاسبه می شود، جزو بیمه تکمیلی قرار نمی گیرد و سایر داروهایی که به درد می خورد هم همین وضعیت را دارد.
خزایی بیان کرد: مکان مشخصی برای درمان ما در خراسان جنوبی وجود ندارد و باید شرایط جسمی و روحی جانبازان که با سایر افراد جامعه و حتی بیماران تفاوت دارد، در زمینه خدمات رسانی به آنها در نظر گرفته شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای تصویب قانون واگذاری بیمه های تکمیلی جانبازان ارتشی به ستاد نیروهای مسلح، اعتراض هایی از سوی این قشر به وجود آمده و بنیاد شهید همواره پیگیر امور جامعه هدف بوده است.
حجت الاسلام تقی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واگذاری دوباره خدمات بیمه تکمیلی به بنیاد شهید نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
وی اظهار کرد: در صورت تصویب قانون و واگذاری بیمه تکمیلی، بنیاد شهید هرگونه آمادگی را در این زمینه دارد.
کارشناس درمان خدمات درمانی نیروهای مسلح خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: نبود اطلاع کافی از وضعیت تخصصی بیمه ها و از طرفی مقایسه نابجا علت اصلی نارضایتی های موجود در مورد بیمه تکمیلی ستاد نیروهای مسلح است.
دکتر احمد متقی نیا با بیان اینکه از زمان واگذاری بیمه تکمیلی سال ها گذشته و از طرفی خدمات تخصصی و وجود متخصصان درمانی چندین برابر شده است افزود: نحوه خدمات دهی نسبت به زمانی که این جانبازان زیر پوشش بیمه بنیاد شهید بوده اند، تغییرات زیادی کرده است.
وی اظهار کرد: در مورد خدمات دارویی جانبازانی که در این مورد نارضایتی دارند داروهای ارایه شده در این بیمه را با بیمه گذار قبلی مقایسه کنند و اگر تغییری در نحوه خدمات وجود داشت ما هم معتقدیم باید در این مساله تجدیدنظر شود.
وی گفت: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده هیچ بیمار جانبازی نداریم که به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی مراجعه کند و بابت خدمات ارایه شده کوچکترین هزینه ای بپردازد.
متقی نیا افزود: نحوه ارایه خدمات پزشکان همواره مورد رصد است و در صورت کوچکترین بی قانونی با پزشک خاطی برخورد می شود.
وی با بیان اینکه داروخانه ها طبق ظوابط و قوانین موجود عمل می کنند گفت: طبق قانون خدمت رسانی به بیمه شونده باید مورد تایید قرار گیرد و داروخانه دارویی که طبق درخواست افراد در نسخه دارویی درج شده و مربوط به همسر فرد است را نباید در اختیار افراد قرار دهند.
وی اظهار کرد: سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح همواره پاسخگوی مشکلات بیمه شده هاست و افرادی که در هر زمینه ای معترض هستند در مقایسه عادلانه با بیمه های دیگر و با ارایه سند می توانند مراجعه کنند تا اگر کوتاهی در خدمت رسانی شده، رسیدگی شود.
خراسان جنوبی دارای چهار هزار و 500 جانباز است که یکهزار و 500 جانباز بالای 25 درصد هستند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.