جمعه ماکو گفت: هیچ کشوری حق دخالت در امورات داخلی ایران ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو در تشریح و تفسیر تحولات منطقه ای در خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ قبل از شما نسلهایی بودند که در صدد سرکوب کردن انقلاب اسلامی ایران بودند ولی آنها نیز نتوانستند در برابر عزم راسخ ملت ایران ایستادگی کنندچراکه ایران کشوری مقتدر بوده لذا هیچ کشوری نمی تواند دربحث توان دفاعی و امورات کشور ایران دخالت کند.

حجت الاسلام ایوب رنجبری بر بدعهدی های دولت آمریکا در ادوار گذشته و امروزه تاکید کرد و گفت: عزت ملت ایران باید حفظ شود و در این تصمیم استوار هستیم.

امام جمعه ماکو، تصریح کرد: ملت حماسی و قهرمان ایران همواره با رهنمود های مقام معظم رهبری، اجازه نخواهند داد تا جامعه دو قطبی گردد و زمینه نفوذ دشمن فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: جسارت به مرجعیت و مسئولین با ایجاد و ترویج فضای مجازی در این برهه از زمان ویژگی عادی به خود گرفته است که نیاز توجه جدی مراجع دخیل را می طلبد.

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اینکه معلمان باید در تلاش باشند تا انسانهایی بصیر پرورش دهند، افزود: جایگاه و منزلت معلم در جامعه به شکل صحیح نهادینه نشده و باید در ذهن و فکر نیز ترویج یابد.

وی با تاکید براینکه معلمان امانتدار ریشه های جامعه هستند و باید به نحو صحیح در پرورش این امانتها که جامعه را خواهند ساخت تلاش کنند افزود: نیاز به الگو های بیگانه در شیوه های تدریسی نداریم چراکه علما، شهدا و انسانهای شایسته ای در کشورمان هستند تا الگوی شاخص جوان شوند.

امام جمعه ماکو با تاکید براینکه نباید به آموزش و پرورش از دیدگاه هزینه نگاه نکرد گفت: بلکه باید از دیدگاه سرمایه گذاری به این موضوع نگریست.

وی، اعضای جمعیت هلال احمر را جهادگران با اخلاص در راه خدا عنوان کرد و گفت: این انسانهای وارسته همیشه پیشگام در امدادرسانی به همنوعان خود هستند و این جای بسی تقدیر دارد.

امام جمعه ماکو گفت: مساجد باید از غربت خارج شود و حضور در مساجد در جهت دوری از پلیدی ها و گناهان به یک فرهنگ تبدیل گردد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.