به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی انصاری روز دوشنبه در دومین جلسه بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر اظهار کرد: مراسم محوری ارتحال امام خمینی (ره) عصر 14 خردادماه، سه ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن مطهر امام راحل آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: 2 ساعت مراسم رسمی با بیانات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و یک ساعت مانده به وقت اذان مغرب و عشاء پایان می یابد.
وی ادامه داد: این مراسم مصادف با شب احیا ماه رمضان است؛ به طور قطع این مراسم معنوی نیز با حضور گسترده مردم در حرم مطهر نیز برگزار خواهد شد و تمامی تدارکات لازم برای برگزاری آن اندیشیده شده است.
وی افزود: برنامه رسمی قرائت یک جزء قرآن نیز در ایام ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در صحن حرم مطهر برگزار خواهد شد، ضمن اینکه سخنران اصلی مراسم شب 14 خرداد ماه نیز در حال بررسی است و بعد از مشخص شدن، اعلام می شود.
حجت الاسلام انصاری افزود: پیش بینی می شود حداقل 250 هزار نفر از سایر استان ها با تهیه اتوبوس های دارای استاندار و سیار در این مراسم حضور داشته باشند که لازم است تا وزارت کشور برنامه ریزی های درستی را در این زمینه انجام دهد.
وی گفت: مهمان های خارجی ما از کشورهای اسلامی شامل سفرا، کارداران، طلاب و دانشجویان خارجی به طور خاص در مراسم بزرگداشت شرکت می کنند.
وی یادآور شد: امسال پذیرایی از زائران نیز خارج از محدوده صحن حرم مطهر انجام می گیرد و از مردم نیز تقاضا داریم که قبل از ظهر در حرم مطهر حضور پیدا کنند و شامگاه نیز بعد از اتمام مراسم از حرم خارج شوند و مدیریت حرم هیچگونه برنامه ای برای سحری زائران نخواهد داشت.
وی تامین امنیت مراسم امسال را بسیار مهم بیان کرد و گفت: از تمامی ارگان های امنیتی تقاضا دارم تا تمامی مسائل امنیتی را رعایت کنند و ویژه مسائل رفت و آمد مردم را تهیه تا مشکلی در صحن حرم ایجاد نشود.

** ترویج ناکارآمدی نظام، مبالغه است
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در ادامه کارآمدی نظام را از ارزش های مورد هجمه دشمنان بیان کرد و گفت: ترویج ناکارآمدی نظام، مبالغه است.
حجت الاسلام محمد علی انصاری افزود: برخی ها سعی کرده اند تا یک تصویری سیاه از ناکارآمدی نظام جلوه دهند، این در حالی است که قسمت بیشتری از اقتدار ما در سطح جهانی، ارزش های تثبیت شده امام راحل و توسعه کشور را نادیده می گیرند.
وی افزود: نباید اجازه دهیم تا با این اشتباهات تیشه بر ریشه نظام زنیم و همه وظیفه داریم با صداقت نسبت به گذشته و حال قضاوت درستی را انجام دهیم.
وی ادامه داد: باید بدانیم که دشمنان در صدد از بین بردن تمامی پیشرفت های نظام هستند و ملتی که با این رشادت ها خلق حماسه کرده است اجازه از بین رفتن ارزش ها را نمی دهد.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما در تمامی موارد توسعه ای ما دخالت می کنند و همواره سعی در مقابله با نظام را دارند.
حجت الاسلام انصاری اتحاد ملی را راه مقابله با توطئه های دشمنان بیان کرد و گفت: دوبه همزنی، ایجاد دشمنی و احساساتی برخورد کردن با مسائل از اهداف دشمنان است و ملت ایران راهی جزء وحدت رویه بر ارزش های امام را ندارد.
وی ادامه داد: ما باید آمادگی لازم را برای خنثی کردن نیرنگ ها داشته باشیم و از تمام قدرت معنوی خود استفاده کنیم و پشت سر آرمان های امام راحل ایستادگی و به این رسالت بزرگ توجه ویژه ای را داشته باشیم.

** دشمن درصدد ایجاد شبهه افکنی دراذهان جوانان است
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در ادامه مکتب سیاسی امام راحل را از دیگر اهداف مقابله دشمنان بیان کرد و گفت: دشمنان درهر مناسبت در کوبیدن مکتب امام (ره) کوتاهی نمی کنند و نمود آن در تمامی مسائل روز جهان دیده می شود.
حجت الاسلام محمد علی انصاری ادامه داد: دشمنان می خواهند در مورد هر مسئله ای سوالی در ذهن مردم ایجاد کنند تا شبهه به اندیشه امام را در ذهن مردم تقویت کنند.
وی افزود: این خطر نیز وجود دارد که اگر در برابر این توطئه ها ایستادگی نکنیم امکان تغییر این مکتب در ذهن فرزندان ما وجود دارد.
وی ادامه داد: این نظام موفقیت ها و پیروزی های فراوان داشته است و از سختی ها و مشکلات جهانی سرافراز بیرون آمده و توانسته است گام های بلندی را در راستای پیشرفت بردارد.
وی افزود: کمبودهایی نیز مشاهده می شود که با حمایت های رهبر معظم انقلاب بر این مشکلات چیره می شویم.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره ) اظهار کرد: بدانیم که دشمنان ما یک توطئه شوم و رسمی در سطح جهان بوجود آورده اند و هدف آنها نیز بر هم زدن وحدت نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: دشمنان با صراحت نیزنگ خود را در زیر چتر نامبارک قدرت های بزرگی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکرانشان ابراز می کنند.
حجت الاسلام محمد علی انصاری ادامه داد: تعجب آور نیست که رییس جمهور آمریکا در هر مناسبت آشکار و بی ربطی رسما ابراز کند که تعهدات گذشته را زیر پا گذاشته است و ایران نیز باید آن را بپذیرد در غیر این صورت با مشکل مواجه می شود.
دومین جلسه بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) روز دوشنبه در حرم مطهر امام راحل با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و سایر دستگاه های ذیربط برگزار شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.