شهروز برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه سیاست کشور در عرصه روابط خارجی حفظ منافع ملی و دینی است، افزود: دستگاه دیپلماسی ایران متعلق به همه نظام است و جناح بندی در آن حاکم نیست.
وی ادامه داد: برجام یک معاهده بین المللی چند جانبه بوده که به امضا کشورهای 1+5، ایران و سازمان ملل متحد رسید و به اعتبار آن تمام قطعنامه ها علیه ایران لغو شد و نگرش جهان نسبت به فعالیت های هسته ای ایران تغییر کرد.
برزگر با اشاره به پیش بینی های رهبر انقلاب مبنی بر قابل اعتماد نبودن آمریکا، افزود: آینده نگری و پیش بینی های مقام معظم رهبری در تاریخ کشور ماندگار خواهد بود و ما به چنین رهبری افتخار می کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نتایج خروج از برجام برای آمریکایی ها، گفت: امروز روح دیپلماسی و مذاکرات برای صلح در عرصه بین المللی خدشه دار شده است و کشورهای مختلف و از جمله کره شمالی به سختی می توانند به تعهدات آمریکا اعتماد کنند.
وی با تاکید بر اینکه ایران بر اساس گزارش های سازمان ملل، انحرافی در برنامه های هسته ای نداشته است، افزود: مسوولان ایرانی بر اساس رهنمودهای رهبری می دانستند که آمریکا بدعهدی خواهد کرد.
این نماینده مجلس افزود: بدعهدی های آمریکا و تلاش نافرجام سران این کشور برای تحت فشار قرار دادن ایران در دوران مسئولیت روسای جمهوری قبلی نیز به اثبات رسیده است؛ وقتی ایران در گذشته سخن از گفت و گوی تمدن ها به میان می آورد، آمریکایی ها راجع به برخورد تمدن ها سخن می گفتند.
وی با اشاره به اتحاد مردم در مقابل بیگانگان، ادامه داد: مردم ایران بر اساس فرهنگ دیرینه و اسلامی حاکم بر این سرزمین، آزادی خواه هستند و زیر بار ظلم نمی روند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اگر توان دفاعی ایران نبود، امروز داعش در اروپا سر می برید، گفت: اروپایی ها نباید با دنباله روی از ترامپ، مذاکره بر سر توان دفاعی ایران را پیش بکشند.
برزگر افزود: ایران از اول انقلاب با تحریم های آمریکا روبرو بود و این کشور سلطه طلب حتی پس از برجام نیز به تعهداتش عمل نکرد، بنابراین باید قدردان ترامپ بود که بار دیگر کمک کرد تا چهره غیرقابل اعتماد آمریکا به جهانیان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه سران اروپا امروز این اقدام آمریکا را تقبیح می کنند، اضافه کرد: جهانیان بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی اذعان دارند و باید از عملکرد سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور قدردانی شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظریف سرباز نظام است و ترامپ نیز چندی پیش اعتراف کرده بود که «وقتی در مذاکره های هسته ای ظریف و جان کری را در کنار هم دیدم، مطمئن بودم که وزیر امور خارجه آمریکا حریف ظریف نمی شود.»
وی خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک را یک نمایش تبلیغاتی خواند و افزود: تب این نمایش تا چند هفته دیگر فروکش می کند و مردم با اتحاد و تکیه بر توان داخلی باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را بر اساس رهنمودهای رهبری در پیش بگیرند؛ ملتی که برای حفظ نظام خون داده است امروز نیز برای رونق تولید و آبادانی ایران اسلامی تلاش خواهد کرد.
برزگر با اشاره به اینکه امنیت امروز مرهون خون شهداست، افزود: ایرانی از هیچ قدرتی حراس ندارد؛ همان طور که وزیر امور خارجه کشورمان نیز در یکی از مذاکرات هسته ای تاکید کرده بود که «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید.»
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گذشته (18 اردیبهشت) بدون در نظرگرفتن پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع صالح 11 بار آن را تایید کرده است، در اقدامی یک جانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران خارج شد.
این اقدام با مخالفت گسترده کشورهای مختلف، مجامع بین المللی و نهادهای مردمی مدنی مواجه شد و تنها شمار اندکی از رژیم های منطقه ای از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و امارات از آن حمایت کردند.
3214 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.