رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مشکل صادرات سیب در استان نداریم.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه هیچ مشکل صادرات سیب در استان وجود ندارد تصریح کرد: 100 هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان انبار شده که روزانه توسط کانتینرها بارگیری و روانه بازار می شود.

وی ادامه داد: سیب های موجود هم در بازار داخلی و هم خارجی مصرف دارند و طبق برنامه ریزی تا 10 خرداد در تلاشیم تمامی سیب ها به بازار مصرف روانه شود.

کریم زاده با بیان اینکه کلیه سیب های انبار شده از کیفیت مطلوبی برخوردارند تصریح کرد: سیب زرد به قیمت 2000 تا 3000 تومان و سیب قرمز از 1500 تا 2000 تومان در بازار به فروش می رسد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته سال آوری درخت سیب بوده در حدود یک میلیون و 208 هزار تن سیب در استان برداشت شده اظهار کرد: امسال با وجود سرمازدگی شکوفه های درختان سیب پیش بینی می شود 700 هزار تن سیب در استان تولید شود.

وی در خصوص وضعیت صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: سال گذشته پیک تولید سیب در استان بود و 4 برابر سال های قبل صادرات این محصول به کشورهای هدف انجام شده است.

کریم زاده با اشاره به موضوع دپوی سیب های صنعتی در کنار جاده ها طی سال گذشته و انتشار فیلم ان ها در فضای مجازی اظهار کرد: سال گذشته بدلیل کمبود جا مقداری از سیب های صنعتی در کنار جاده ها دپو شد که امسال بر طبق برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم با ایجاد مکانهایی بهداشتی  سیب های صنعتی را انبار کرده و به مرور به کارخانجات کنساتره ارسال کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.