میرعلی اکبر بنی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زندانی از بین زندانیان واجد شرایط انتخاب و پس از بررسی پرونده های قضایی آزاد شدند.
وی با اشاره به فعالیت 16 انجمن حمایت از زندانیان در آذربایجان غربی اضافه کرد: این انجمن ها در سال گذشته بیش از 10 میلیارد و 80 میلیون ریال برای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان کمک کردند.
وی اظهار کرد: با اختصاص این میزان کمک مالی، اقدامات خوبی از جمله پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و درمانی، برگزاری کلاس های مهارت آموزی، توانمندسازی خانواده ها و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان انجام شده است.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی با قدردانی از همکاری بانک ها و نهادهای حمایتی در استان برای اشتغال خانواده زندانیان بیان کرد: در سال گذشته حدود 200 نفر از این خانواده ها برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند که رقمی قابل قبول است.
بنی هاشمی یکی دیگر از موفقیت های اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی را کاهش زندانیان تحت قرار به 12 درصد دانست و ادامه داد: استان ما در این مورد پیشتاز است و در صدد هستیم با همراهی دادگستری استان این رقم را نیز کاهش دهیم.
وی گفت: به هر میزان تعداد زندانیان تحت قرار کمتر باشد، مشکلات زندان های استان کمتر خواهد بود.
به گزارش ایرنا اجرای طرح های حمایتی از دهه 1370 در زندان های کشور آغاز شد ولی این امر در سال های اخیر شدت یافته و دهها انجمن مردم نهاد و خیریه در این راستا فعال شده است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.