به گزارش ایرنا عثمان که سه دوره در شورای اسلامی روستا حضور داشته با وجود سن بالا در برابر فراز و نشیب زندگی کمر خم نکرده است و کمتر کسی می تواند سن اش را به درستی تشخیص دهد.
وی در جایگاه رئیس شورای اسلامی روستای سارتکه سردشت به دنبال رفع مشکلات این آبادی است و در بیان مشکلات روستا تعارف ندارد.
ورود ما به خانه سنگی اما با صفای عثمان با خیرمقدم گویی همسر 84 ساله اش همراه شد و این زن در توصیف فعالیت های روزانه همسرش، گفت: عثمان پس از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه دست به کار می شود تا 21:30 به امورات شورا و فعالیت های کشاورزی می پردازد.
در اتاق پذیرایی آنان آیت الکرسی، تمثال مبارک منسوب به حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) قرار داشت.
شعر ' گل گفت: من عارض دینی دارم/ با اهل رسول همنشینی دارم / عطرم زمحمد است بویم زعلی/ طبع حسن و خوی حسینی دارم' بر روی یک پرده قدیمی دست بافت که به گفته آنان در اواخر دهه 1360 خریداری شده بود، جلب توجه می کرد.
به گفته اهالی روستا این پیرمرد در انجام کارهای خیر نیز دستی بر آتش دارد و هزار متر زمین خود را برای ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.
'علی شریفی' که دهیار و فرزند کوچک پیرمرد 102 ساله است، برخورداری از آب آشامیدنی بهداشتی، راه دسترسی آسفالت، شبکه فاضلاب روستایی، شبکه گازرسانی و احداث وضوخانه و غسالخانه را از آرزوهای مردم محروم روستای 'سارتکه' سردشت عنوان کرد.
عثمان شریفی نیز در خصوص مشکلات شورای روستا به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین مشکل روستای سارتکه دفع فاضلاب به رودخانه فصلی است که از وسط روستا می گذرد و بوی آن همه را اذیت کرده و مشکلات بهداشتی ایجاد می کند.
وی اظهار کرد: روستا زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد اما تنها به کلرزنی منبع آب این روستا می پردازد و لوله کشی از این منبع تا منازل را انجام داده است.
وی افزود:آب روستا از اواخر بهار تا اوایل پائیز جیره بندی می شود چون پر شدن مجدد منبع آب به خاطر کم آبی طول می کشد.
شریفی گفت: برای آسفالت راه روستا که 400 متر طول دارد، 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است تا مشکل تردد اهالی روستا برطرف شود.
شریفی با اشاره به اینکه طرح هادی روستا از 12 سال قبل مصوب شده اما تاکنون اجرا نشده است، اظهار کرد: برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی نیز به روستای اقماری 'بناویله حاجیمینه' می رویم.
وی ساخت دیوار ساحلی و خانه عالم را از برنامه های امسال شورای اسلامی روستا عنوان کرد و گفت: تاکنون سنگ فرش 400 متر از روستا و ایزوگام سرویس های بهداشتی تخریبی، توسط شورا انجام شده و برای انجام طرح های امسال نیز 900 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
عثمان شریفی به اعضای خانواده اش هم اشاره کرد و گفت: زندگی را به خاطر فرزندانم و اهالی روستا دوست دارم و اکنون مجموع فرزندان، نوه ها، عروس و دامادهایم به 30 نفر رسیده است.
وی که بدون شک یکی از پیرترین روسای شورای اسلامی روستا در سطح کشور است، افزود: پس از سه دوره حضور در شورا و کار کشاورزی بیمه نیستم و از مسوولان می خواهم مشکل بیمه اعضای شوراها که مشکل کشوری است را برطرف کنند.
به گزارش ایرنا روستای 34 خانواری 'سارتکه' با 150 نفر جمعیت سه عضو شورا دارد و در 30 کیلومتری سردشت واقع است.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.