به گزارش ایرنا، آیین های جشن نیمه شعبان که از ابتدای هفته به میزبانی مساجد آغاز شده بود، امروز /چهارشنبه/ به اوج خود رسید و همه منتظران مهدی، سالروز ولادت آن حضرت را جشن گرفتند.
به مناسبت این میلاد خجسته طی دیشب و صبح روز چهارشنبه مراسم و آیین های خاصی در سطح شهرها و روستاهای آذربایجان غربی برپا شده است.
خیابان ها، میدان ها، معابر عمومی، مساجد، تکایا، امامزاده ها، ادارات، نهادها و مکان های عمومی در آذربایجان غربی از روزهای گذشته با تزیین، آذین بندی، چراغانی و نصب پرچم های مزین به نام مبارک حضرت ولیعصر (عج) آماده برپایی جشن های بزرگ نیمه شعبان شده بود.
آیین شب ولادت با سعادت و مبارک حضرت ولیعصر (عج) طی دیشب در اکثر مساجد آذربایجان غربی و در ارومیه مرکز استان برپا شد که شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شرکت در این آیین به شادمانی پرداختند.
در این آیین ها روحانیان و شخصیتهای مذهبی استان به تبیین فلسفه غیبت و ظهور و تشریح ابعادی از زندگی گهربار امام زمان (عج) پرداختند و مداحان اهل بیت (ع) مداحی و شعرخوانی کردند.
بسیاری از نوعروسان در آذربایجان غربی به میمنت خجسته میلاد با سعادت امام عصر و زمان مهدی (عج) نیمه شعبان را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشنهای عروسی در جای جای استان برپا شده است.
ایستگاههای متعدد صلواتی با شربت، نقل و شیرینی، آش نذری و سایر خوراکی ها در همه شهرهای آذربایجان غربی برپا شده اند که در آنها از عاشقان مهدی موعود (عج) پذیرایی می شود.
در منازل و اماکن شخصی نیز ضمن چراغانی کردن و تزیین و به اهتزار درآوردن پرچم مزین به نام مبارک مهدی موعود(عج)، به میمنت سالروز نیمه شعبان آیین های جشن برپا شده که شیفتگان آن حضرت با شرکت در این جشن ها میلاد خجسته امام عصر (عج) را به همدیگر تبریک می گویند و ارادت قلبی خود را به خاندان نبوت و امامت نشان می دهند.
به گزارش ایرنا، حضرت امام زمان (عج) در روز نیمه شعبان سال 255 هجری قمری به دنیا آمدند.
امسال 1184 مین سال میلاد امام عصر (عج) است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.