به گزارش ایرنا مردم ولایتمدار لرستان در نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) همزمان با شیعیان سراسر جهان غرق در شادی و سرور هستند.
جشن نیمه شعبان یکی از مهمترین مراسمی است که مورد توجه شیعیان قرار دارد و هرساله سعی می‌کنند این جشن را به بهترین نحو برگزار نمایند.
همه ساله با فرار رسیدن نیمه شعبان؛ سالروز ولادت امام زمان (عج) مردم در جشن ها و میهمانی‌ ها و مراسم‌ های مختلفی که به این مناسبت در سطح کشور برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
عده زیادی از مردم اقدام به برگزاری این جشن نموده و به نحوی سعی می‌ کنند در جشن انتظار قدمی برای مهدی موعود(عج) بردارند.
مساجد و حسینیه ها و بقاع متبرکه در استان لرستان، میعادگاه منتظران مهدی موعود(عج) با بسیج امکانات و برنامه ریزی نهادها و دستگاه های اجرایی، از آیین جشن های نیمه شعبان میزبانی می کنند.
اقشار مختلف مردم متدین، شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ولایتمدار لرستان از چند روز قبل با آذین بندی بازار، مغازه ها، خیابان ها، معابر عمومی به استقبال این ایام فرخنده رفته و با تدارک انواع مجالس جشن و شادی، مراتب عشق و اخلاص خود را نسبت به امام عصر حضرت مهدی موعود (عج) به نمایش گذاشته اند.
بسیاری از نوعروسان در لرستان نیز نیمه شعبان را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشن های عروسی در جای جای استان برپا شده است.
حضرت امام زمان قائم آل محمد مهدی موعود (عج) همزمان با نیمه شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشودند و در پنج سالگی به امامت برگزیده شدند.
یگانه منجی عالم بشریت پس از یک غیبت صغری 69 سالگی که از ابتدای امامتشان داشتند، پس از آن در غیبت کبری هستند و تاکنون نیز صدها سال است که انتظار، تنها کار منتظران و شیعیان آن حضرت در اعصار مختلف است.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.