به گزارش ایرنا، همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) هیات های مذهبی و نهادهای فرهنگی استان مرکزی با برگزاری مراسم باشکوه، در تکایا، حسینه ها و مساجد این اعیاد فرخنده را جشن گرفتند.
مردم ولایتمدار استان مرکزی همراه با سایر مردم ایران اسلامی در اماکن عمومی و مذهبی همچون مقابر امامزادگان، مساجد و حسینیه ها اقدام به برگزاری جشن ولادت منجی عالم بشریت کردند.
پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درنقاط مختلف استان مرکزی با پخش شیرینی، چای و شیر در خیابان ها و میادین اصلی و شهرهای مختلف این استان مولود حضرت مهدی را جشن گرفتند.
مردم ولایتمدار این خطه از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آیین ولادت حضرت مهدی (عج) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ثابت کردند.
بقاع متبرکه استان مرکزی از جمله آرامگاه شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، آرامگاه امامزادگان آمنه خاتون و شاهزاده عبدالله اراک، آرامگاه امزاده فاطمه صغرا(س) روستای سیاوشان شهرستان آشتیان و محل امازادگان 72 تن شهر ساروق در این روز بزرگ پذیرای عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت استان مرکزی هستند.
تقارن روز معلم نیز با نیمه شعبان به شور وشوق مردم در خرید گل و شیرینی و شور و شادی اضافه کرده و کام ارادتمندان اهل بیت(ع) در این روز فرخنده شیرین است.
بسیاری از زوج های جوان نیز نقطه اغاز زندگی مشترک خود را نیمه شعبان انتخاب کرده بودند که وجود اتومبیل های گل زده در نقاط مختلف شهر اراک در نوع خود جذاب و دیدنی است.
مردم مومن استان مرکزی شب گذشته نیز با حضور در مساجد، تکایا و حسینه ها تا پاسی از شب به مولودیه خوانی و شادمانی پرداختند.
امام مهدی(عج) در سپیده دم جمعه نیمه شعبان سال 225 هـجری قمری مطابق با 869 میلادی در سامرا چشم به جهان گشود.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.