یک مدرس دانشگاه گفت: رسانه ها می توانند ارزشها و فرهنگ یک ملت را تغییر دهند.

 سمانه علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد افراد جامعه ما از رسانه ها به ویژه تلویزیون و اینترنت استفاده می کنند خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی و تلویزیون دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسل جدید را به شیوه خود آموزش داده و ارزشها و فرهنگ یک ملت را تغییر دهند.

وی افزود: ارتباط بین رسانه ها و فضای مجازی با سلامت روانی غیر قابل انکار بوده ونمی توان نظر جامعی در خوب یا بد بودن رسانه ها وفناوری های ارتباطی داد.

علی نژاد با تاکید به اینکه زندگی کنونی بشر بدون رسانه ها ممکن نیست تصریح کرد:امروزه رسانه ها نه تنها وسیله سرگرمی نیستند بلکه در زندگی اجتماعی ، فردی و روابط افراد نیز نقش مهمی دارند.

این مدرس دانشگاه توسعه ارتباطات و افزایش رسانه های ارتباطی را علت نامیدن عصر امروز به عنوان عصر ارتباطات دانست و گفت: نفوذ رسانه ها تا حدی است که در دور ترین نقاط یک کشور نیز مردم به اطلاعات روز دنیا دسترسی داشته و باعث ارتقای دانش عمومی مردم می شود.

وی در خصوص تاثیر رسانه ها در سلامت روانی افراد اظهار کرد: گذراندن بیش از 3 ساعت در طول روز در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی باعث بروز مشکلات روانی و تاثیرات منفی روی مغز شده و می تواند عملکرد مغز را مختل کرده و در برخی موارد باعث بروز خشونت افراد جامعه علیه هم و تضعیف بنیان خانواده ها شود.

این مدرس  با تاکید بر اینکه رسانه ها نه خوب هستند نه بد بلکه به نحوه استفاده افراد بستگی دارند و در بعضی موارد اگر خوب مدیریت شود باعث انتقال فرهنگ و حفظ میراث فرهنگی یک جامعه می شود ادامه داد: رسانه  همچنین میتواند باعث اطلاع رسانی ، خدمات رسانی ، بالا بردن سطح اطلاعات علمی و عمومی ، افزایش مشارکت سیاسی و اقتصادی افراد و حتی جلوگیری از وقوع جرم شود.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.