به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: در حوزه فرهنگی استان مشکلات زیادی وجود دارد که برای حل این مشکلات باید سرمایه گذاری های مرتبط انجام شود.
وی نگاه ویژه دولت به آذربایجان غربی را خواستار شد و اضافه کرد: نگاه ویژه و مشفقانه دولت به استان می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات و بهبود شاخص های توسعه ای باشد‌.
وی ظرفیت های قابل توجه استان به ویژه منطقه آزاد ماکو را یادآوری کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر مدیریت این منطقه می توان از ظرفیت های آن بیش از پیش بهره برد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارایه ‌گزارش از وضعیت استان بیان کرد: این استان در تولید سرانه، باسوادی و برخی شاخص های دیگر رتبه های آخر کشوری را داراست و امیدواریم‌ این روند با نگاه ویژه دولت بهبود یابد.
ناصر حضرتی با قدردانی از اختصاص اعتبار مناسب برای استان در خصوص ارتقای شاخص های توسعه، افزود: این استان در پیش بینی اعتبار این بخش در سال جاری رتبه چهارم را در بین استان های کشور دارا بوده و 8.4 درصد کل این اعتبار را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 91 درصد درآمد پیش بینی شده برای استان تحقق یافت.
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به حوزه اعتباری استان به خصوص در بخش دریاچه ارومیه گفت: صدور مجوز برداشت املاح از دریاچه، تخصیص ردیف اعتباری ویژه از محل صندوق توسعه ملی به این دریاچه و تجدیدنظر در مصوبات احیای دریاچه به ویژه در خصوص سد نازلو از جمله پیشنهادها برای بهبود وضعیت نگین آبی آذربایجان است.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز /چهارم اردیبهشت/ در سفری یکروزه از طرح های مختلف در ارومیه شامل راه آهن ارومیه و کارخانه تولیدی مارال تریلر این شهر بازدید کرد؛ وی در حال حاضر در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی حضور دارد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.