رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اجرای سیستم آبیاری نوین چایپاره ۱۲۰ میلیاردتومان بودجه نیاز دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده در مراسم کلنگ زنی پروژه سیستم آبیاری نوین اراضی دشت قره ضیاءالدین به مساحت 3 هزار هکتار که با حضور فرماندار چایپاره و سایر مسئولان و کشاورزان این شهرستان برگزار شد، افزود: برای اجرای حدود 6 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در چایپاره، 120 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که نیازمند تخصیص حداکثری آن هستیم تا طرح در مدت مقرر به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر راندمان مصرف آب در زمین هایی که مجهز به سیستم های آبیاری نوین نیستند، 35 درصد است که بعد از تغییر در شیوه های آبیاری به 70 تا 90 درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در تامین لوله های مورد نیاز طرح از خرید تا اجرا مشکلی نداریم و کشاورزان باید کمک کنند تا لوله گذاری و حفاری در زمین های کشاورزی سریعتر انجام شود.

کریم زاده تصریح کرد: مسئولان بخش کشاورزی به دنبال تحقق اهدافی چون کم کردن مصرف آب، بالا بردن راندمان تولید در واحد سطح، خودکفایی و خوداتکایی در تولید محصولات مورد نیاز مردم و... هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: اگر امروز کشاورزان سرانه درآمد مناسبی ندارند ناشی از نبود سرمایه گذاری کافی و پرداخت جدی به کشاورزی و به ویژه نبود یا ضعف در مدیریت منابع آب و خاک است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.