به گزارش ایرنا جلیل جباری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران این استان افزود: آذربایجان غربی در نوروز سال جاری میزبان 2 میلیون مسافر بود و بازدید از جاذبه های تاریخی این استان نیز 84 درصد افزایش یافت.
جباری افزود: شهرهای ارومیه، ماکو، مهاباد و خوی رتبه های نخست اقامت مسافران و شهرهای سلماس، شاهیندژ، چایپاره و چالدران نیز رتبه آخر اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: در این مدت 177 هزار و 82 نفر از موزه ها و اماکن تاریخی استان بازدید کردند که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشته است.
وی راه اندازی سامانه یکپارچه نظارت بر خدمات سفر برای رسیدگی به شکایت ها، ارزان سازی سفر، جلوگیری از افزایش قیمت و ارائه تخفیف تا 30 درصد را از جمله تمهیدات ستاد خدمات سفر نوروزی این استان برشمرد.
جباری افزود: راه اندازی کمپ های استراحت موقت برای مسافران به منظور دسترسی راحت مسافران به اطلاعات مورد نیاز در خصوص گردشگری، راه اندازی اتوبوس های گردشگری و آماده سازی مجموعه های اقامتی و هتل ها از فعالیت های دیگر ستاد خدمات سفر برای پذیرش مسافران نوروزی بوده است.
وی با بیان اینکه افزایش اقامت در اقامتگاه های بوم گردی از برنامه های اولویت دار بخش گردشگری این استان به شمار می رود، گفت: در هفت واحد اقامتگاه بوم گردی موجود در استان 530 نفر اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به برنامه های سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: 41 بنای تاریخی در سال 1396 با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال مرمت شد و امسال نیز 60 بنای دیگر از جمله بازار تاریخی ارومیه، خانه اربابی دیزج سیاوش و پل تاریخی باراندوز مرمت می شود.
به گفته جباری در بخش موزه ها نیز طراحی موزه مهاباد، احداث ساختمان جدید موزه میاندوآب و موزه صلح سردشت در دستور کار قرار می گیرد.
وی ایجاد زیرساخت گردشگری برای تخت سلیمان تکاب، کمپین گردشگری برای قره کلیسا، زیرساخت گردشگری برای کوه سیر و تکمیل کمپین گردشگری تپه تاریخی حسنلو را از برنامه های دیگر سال جاری عنوان کرد.
به گزارش ایرنا در تعطیلات نوروزی به منظور استقبال شایسته از مسافران نوروزی برنامه های متنوعی در محوطه های بناهای تاریخی برگزار شد و علاوه بر معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان به مسافران، اوقات شادی را برای میهمانان فراهم کرد که از شاخص ترین آنها برپایی 19 نوروزگاه در اماکن تاریخی و اجرای برنامه هایی چون تکم گردانی و موسیقی عاشیقی بود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی نیز در اسفند سال گذشته گفته بود که هتل ها و واحدهای اقامتی استان برای استقبال از مسافران آمادگی کامل دارد و30 درصد تخفیف نیز برای اقامت مسافران نوروزی استان اعمال می شود.
8135 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.